Profil:
Zabka Group SASprzedaż Zabka Group do klientów końcowych w IV kw. wyniosła 6,89 mld zł - wstępne wyniki
Sprzedaż Zabka Group do klientów końcowych w IV kw. wyniosła 6,89 mld zł - podała spółka we wstępnych wynikach. Wskazano, że spółka oczekuje, iż skonsolidowana skorygowana marża EBITDA za czwarty kwartał 2024 r. osiągnie wielkość zbliżoną do odnotowanej w analogicznym okresie 2023 r.
"Ostatni kwartał roku przyniósł dalszy wzrost sprzedaży porównywalnej sklepów Żabka Polska, który osiągnął poziom 7,1 proc. i był o 1,1 p.p. wyższy niż w trzecim kwartale 2024. Czynnikami wspierającymi wzrost sprzedaży były m. in. wdrożenie formatu Żabka Café 2.0 w 8 275 punktach (na koniec września 2024 r. było to 6 918 punktów) oraz zróżnicowana oferta produktowa" - napisano.
Podano, że zgodnie z wynikami wstępnymi, w 2024 r. skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego Zabka Group zwiększyła się o 20 proc., dzięki nowym otwarciom sklepów oraz wzrostowi sprzedaży porównywalnej LFL. Wzrost sprzedaży LFL za cały rok 2024 osiągnął poziom 8,3 proc., nieznacznie powyżej środka planowanego przedziału (7,5 – 9,0 proc.) i był napędzany zrównoważonym wzrostem wolumenów oraz wartości koszyka na przestrzeni 2024 roku.
W czwartym kwartale 2024 r. Zabka Group odnotowała wzrost sprzedaży o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, co było efektem połączenia wzrostu organicznego i rozbudowy sieci sklepów.
"(...) podtrzymujemy nasze oczekiwania podane przy okazji IPO spółki, zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12–13 proc. w perspektywie średnioterminowej. Jak wcześniej informowaliśmy, Grupa spodziewa się także przyspieszenia wzrostu skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA w całym 2024 r. dzięki stabilizacji kosztów energii oraz rosnącym efektom skali" - napisano. (PAP Biznes)
alk/ ana/