Stokrotka przejmuje sieć sklepów Sano

Stokrotka, należąca do Maxima Grupė, przejęła sieć detaliczną Sano - podała Stokrotka w komunikacie prasowym. Połączenie spółek ma się zakończyć na początku 2019 roku.


Sano posiada 36 sklepów oraz prowadzi działalność e-commerce. W 2017 roku przychody Sano przekroczyły 71 mln euro. Spółka zatrudnia ponad 900 pracowników.

"W nadchodzących latach będziemy skupiać się na rynku polskim, ponieważ planujemy tu dynamiczną ekspansję. Jednym z priorytetów naszej strategii na rynek polski jest integracja działających tu już biznesów. Przejęcie Sano i połączenie ze Stokrotką pozwala na wzmocnienie naszej pozycji w północnozachodnim regionie Polski. Wykorzystamy także know-how Sano z dziedziny e-commerce, co stworzy nowe okazje do rozwoju biznesu" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Maxima Grupe Dalius Misiunas.

Po przejęciu Sano litewska Maxima Grupe posiada w Polsce 551 sklepów. Łączne przychody połączonych w tym roku sieci handlowych w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano), które należą do Maxima Grupe, wyniosły ponad 720 mln euro w 2017 roku.

Na koniec listopada Maxima Grupe posiadała 1.069 sklepów w 5 krajach. Do końca tego roku spółka zamierza otworzyć w sumie około 40 nowych sklepów na wszystkich rynkach. (PAP Biznes)

pel/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5221 -0,62%
1 EUR 4,2587 -0,24%
1 GBP 5,0318 -0,49%
100 JPY 2,6438 -0,69%
1 USD 4,1321 -0,34%