Profil:
WP Holding SAStrata netto j.d. Wirtualnej Polski w II kw. wyniosła 11,1 mln zł vs 0,4 mln zł zysku konsensusu
Strata netto jednostki dominującej Wirtualnej Polski wyniosła w drugim kwartale 2025 roku 11,1 mln zł, w porównaniu do zysku na poziomie16,8 mln zł w II kw. 2024 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk na poziomie 0,4 mln zł.
Wirtualna Polska Holding w drugim kwartale 2025 roku zwiększyła przychody o 42 proc. rdr do 540,8 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 526,9 mln zł przychodów.
Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 23,9 proc. do 121,9 mln zł wobec oczekiwań analityków na poziomie 114,5 mln zł.
Pro forma, z uwzględnieniem wyników Invia Group i Creative Eye, a także korekty na przychodach Audioteka Group, przychody gotówkowe w pierwszej połowie 2025 r. były o 5 proc. wyższe rdr
W segmencie Reklama i Subskrypcje przychody gotówkowe były na podobnym poziomie rdr (vs pro forma), w wysokości 167,2 mln zł. Z jednej strony grupa obserwowała negatywny wpływ trudnego otoczenia rynkowego w obszarze reklamy online display, a z drugiej pozytywne trendy w obszarze subskrypcji. Skoryg. EBITDA zmniejszyła się o 1 proc. rdr.
W segmencie Turystyka przychody pro forma wzrosły o 3 proc. rdr, do 352,4 mln zł, w wyniku silnego wzrostu przychodów w obszarze turystyki zagranicznej (sprzedaż pakietów wyjazdów zagranicznych w modelu OTA). Skoryg. EBITDA segmentu pro forma spadła o 4 proc. rdr, do 65,0 mln zł.
W segmencie Finanse Konsumenckie, przychody wzrosły o 23 proc. rdr, do 60,4 mln zł. Skoryg. EBITDA segmentu spadła o 14 proc. rdr, do 7,3 mln zł.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w II kw. 2025 wzrosły o 26 proc. rdr, do wysokości 166,1 mln zł.
Wskaźnik długu netto do skoryg. EBITDA pro forma na koniec czerwca 2025 r. wyniósł 2,0x.(PAP Biznes)
mbi/ ana/