Profil:
Tarczyński SATarczyński uruchomił w Szwecji spółkę do sprzedaży i dystrybucji produktów na tamtejszym rynku
Grupa Tarczyński uruchomiła spółkę w Szwecji do sprzedaży i dystrybucji produktów na tamtejszym rynku oraz w krajach sąsiednich tj. w Danii, Finlandii i Norwegii - podała spółka w komunikacie prasowym. Firma rozpoczęła też sprzedaż do klienta końcowego na rynku rumuńskim poprzez lokalną spółkę grupy.
"Koncentrując się na rozwoju i kierując się dużymi aspiracjami, naturalnie zwracamy się ku ekspansji na kolejnych rynkach. Sprzedaż w Europie Północnej jest naturalnym uzupełnieniem dotychczasowych kierunków rozwoju" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Tomasz Tarczyński, członek zarządu, dyrektor marketingu i eksportu w firmie Tarczyński.
"Jesteśmy już obecni na rynkach fińskim, norweskim i szwedzkim, ale otwarcie nowej spółki ma zintensyfikować sprzedaż i poszerzyć dystrybucję, a zarazem uruchomić działania na rynku duńskim, gdzie dotychczas nie byliśmy obecni" - dodał.
Podano, że spółka chcąc lepiej odpowiadać na preferencje smakowe konsumentów z różnych krajów, sięga po nowe obszary produktowe spoza swojej dotychczasowej domeny. Na rynkach polskim i niemieckim zadebiutowały przekąski Salami Snack.
"Polski rynek salami wzrósł o 30 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat, osiągając wartość 0,5 mld zł, co uzasadnia rozszerzenie asortymentu. (...) Wierzymy, że inwestycja w nowe smaki, bliższe na przykład gustom konsumentów z południa Europy, pozwoli nam wyraźnie powiększyć grono odbiorców na wybranych rynkach" – powiedział Tomasz Tarczyński.
Tarczyński jest podmiotem na krajowym rynku kabanosów z udziałem na poziomie 70 proc. (dane Nielsena). Firma przekracza także 25 proc. udziału na rynku parówek. (PAP Biznes)
alk/ osz/