Profil:
Ten Square Games SATen Square Games miał w IV kw. 28,4 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 26,7 mln zł konsensusu

Grupa Ten Square Games miała w czwartym kwartale 2024 roku 28,4 mln zł skorygowanej EBITDA, a zysk netto j.d. wyniósł 14,7 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 26,7 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 18,7 mln zł zysku netto j.d.
Zysk Operacyjny TSG wyniósł 18,2 mln zł, wobec 21,7 mln zł konsensusu (przedział 18,9-23,2 mln zł).
Przychody w czwartym kwartale osiągnęły poziom 94,4 mln zł wobec prognoz, które wskazywały na 99,9 mln zł (przedział 98-100,5 mln zł). W styczniu producent gier mobilnych szacował przychody w czwartym kwartale na 100,1 mln zł.
Jak podano w komunikacie prasowym, przepływy z działalności operacyjnej wyniosły 113,9 mln zł, a na koniec roku na rachunkach grupy znajdowało się prawie 143,8 mln zł.
Wskazano, że 2024 rok był czasem strategicznej transformacji dla kluczowych tytułów TSG, zwłaszcza Fishing Clash i Hunting Clash. Mimo spadku płatności w obu grach, spółka postawiła w IV kwartale na długoterminowe zaangażowanie graczy kosztem krótkoterminowej monetyzacji, wdrażając nowe funkcjonalności ukierunkowane na retencję oraz poprawę doświadczenia w grze.
Jednocześnie TSG rozpoznało zmiany w zachowaniach oraz oczekiwaniach graczy, co pozwoliło na dostosowanie mechanik rozgrywki i modelu monetyzacji. Te eksperymenty strategiczne dostarczyły cennych wniosków, tworząc jasny plan rozwoju dla flagowych produktów w 2025 roku, która ma ustabilizować ich wyniki i przyspieszyć rozwój Grupy.
"Podczas gdy zespoły odpowiedzialne za rozwój gier wędkarskich i myśliwskich skupiły się przede wszystkim na retencji i zaangażowaniu graczy, segment symulatorów lotniczych miał przełomowy rok. Wings of Heroes odnotowało wzrost płatności o 66,1 proc. rdr do 19,1 mln zł, umacniając swoją pozycję jako dynamicznie rosnącego tytułu z dużym potencjałem monetyzacyjnym. Real Flight Simulator osiągnął rekordowy wynik 20,4 mln zł (+12,4 proc. rdr), potwierdzając skuteczną strategię rozwoju tytułu w modelu subskrypcyjnym" - napisano.
Podano, że kolejnym kluczowym elementem strategii zwiększania efektywności finansowej TSG był dalszy rozwój TSG Store. Własna platforma sprzedaży znacząco obniżyła średnie koszty prowizji i umożliwiła spółce zatrzymanie większej części gotówki z tych samych płatności.
Celem pozostaje osiągnięcie 25 proc. udziału TSG Store w płatnościach w Fishing Clash i Hunting Clash, co dodatkowo poprawi rentowność Grupy. W grudniu 2024 roku udział TSG Store w płatnościach Fishing Clash przekroczył 21 proc., a trend wzrostowy był kontynuowany w pierwszych miesiącach 2025 roku, co potwierdza skuteczność obranej strategii rozwoju dla tego projektu.
"Sukces TSG Store doskonale odzwierciedla nasze podejście do zwiększania efektywności operacyjnej na każdym poziomie działalności. Wykorzystując zaawansowane systemy analizy danych i nowoczesne technologie, stworzyliśmy platformę, która jednocześnie podnosi rentowność Grupy i zapewnia realne korzyści graczom" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Janusz Dziemidowicz, CTO Ten Square Games.
"To podejście do innowacji jest widoczne w całej Grupie TSG – naszym priorytetem jest wspieranie rozwoju produktów i podnoszenie efektywności operacyjnej poprzez inteligentne wykorzystanie analityki danych i nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Już teraz widzimy wymierne efekty tych działań np. w możliwości redukcji kosztów tłumaczeń dzięki naszemu wewnętrznemu narzędziu językowemu" - dodał.
Andrzej Ilczuk, CEO Ten Square Games poinformował, że spółka jest przygotowana do stabilizacji wyników flagowych tytułów i przyspieszenia wzrostu w segmencie symulatorów lotniczych.
"Chcemy także rozwijać nasze portfolio – planujemy rozbudować je o przynajmniej jeden, a potencjalnie oba prototypy w pełnoprawne produkty, pod warunkiem ich komercyjnej opłacalności" - dodał.
Zarząd TSG opracował długoterminową wizję rozwoju grupy, wykraczającą poza 2025 rok, która zakłada aktywne poszukiwanie selektywnych możliwości przejęć w celu rozszerzenia portfolio i przyspieszenia wzrostu. Spółka pozostaje zaangażowana w rozwój nowych tytułów zarówno poprzez inwestycje w projekty wewnętrzne, jak i akwizycje, co zapewni jej zrównoważony rozwój na wysoce konkurencyjnym rynku gier mobilnych. (PAP Biznes)
alk/ mcb/ ana/