Profil:
Text SAText koncentruje się na produkcie Text App; pracuje nad akwizycją
Text koncentruje się na produkcie Text App, a także pracuje nad akwizycją - poinformował szef zespołu relacji inwestorskich w spółce Marcin Droba na konferencji prasowej. Wskazał, że spółka zmieniła cennik LiveChat dla nowych i powracających klientów.
"Koncentrujemy się obecnie na Text App, co oczywiście nie znaczy, że te poprzednie produkty są całkiem zapomniane - one oczywiście mogą być ulepszane. Na pewno będziemy je poprawiać, naprawiać ewentualne błędy, gdyby one się pojawiały i dbać o to, żeby dobrze i solidnie działały, dopóki mamy tam klientów" - powiedział szef zespołu relacji inwestorskich w spółce Marcin Droba, na konferencji prasowej.
"Jednak co do zasady, co do strategii to koncentracja jest absolutnie na Text App (...) Pracujemy też bardzo mocno nad akwizycją" - dodał.
W II kwartale roku finansowego szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec września 2025 r. wyniosła 7,06 mln USD oznacza to wzrost o 0,3 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i spadek o 1,5 proc. w stosunku do stanu na 30 czerwca 2025 r.
Spółka podała, że wartość MRR uwzględnia stałe opłaty abonamentowe, natomiast nie obejmuje opłat opartych na modelu pay per usage, np. za dodatkowe interakcje ChatBot, API as a Service czy inne. W przyszłości MRR obejmować tego typu płatności o ile zostaną one przedpłacone (pre-paid).
"Od półtora roku kluczowy dla nas wskaźnik MRR jest relatywnie stabilny. Trendy, które obserwujemy w jego zakresie również pozostały niezmienne. Spore spadki w zakresie liczby mniejszych klientów są rekompensowane przez wzrost ARPL, czyli średniej miesięcznej wartości klienta, a spadki w LiveChat przez wzrosty w nowszych produktach" - powiedział Marcin Droba.
"Miniony kwartał, czyli okres lipiec-wrzesień był jednak relatywnie słabszy od kilku poprzednich. Choć można się było spodziewać, że wakacyjny kwartał będzie trudniejszy niż inne, w tym okresie zanotowaliśmy spadek MRR względem poprzedniego kwartału. Ten wynik raczej nie powinien być niespodzianką, bo w sprawozdaniu kwartalnym podaliśmy, że MRR po dwóch miesiącach kwartału spada, choć nadal jest na poziomie wyższym niż przed rokiem" - dodał.
Wskazał, że wszystkie produkty w omawianym okresie zanotowały wzrost ARPL, który jednak tym razem nie w pełni zrekompensował spadek liczby klientów LiveChat. Dla tego produktu pozytywny był wrzesień, w którym spółka zanotowała spadek Customer Churn (wskaźnik rezygnacji klientów - przyp.) poniżej poziomu 4 proc. po raz pierwszy od listopada 2024 r. Podał, że równocześnie jednak nadal nie poprawiła się akwizycja mniejszych klientów.
"Kolejny trend, który jest pozytywny, to wzrost udziałów w całości MRR ze strony klientów płacących za więcej niż jeden produkt Text. Od wielu miesięcy widzimy mocny i regularny wzrost organizacji, które mają dwa lub trzy nasze produkty. W ciągu roku ten wzrost to 11 pkt. proc." - powiedział Marcin Droba.
Wartość ARR (Annual Recurring Revenue) wyniosła 84,77 mln USD.
Marcin Droba wskazał, że spółka na początku tygodnia zmieniła ceny LiveChat. Zmiany dotyczą tylko nowych i powracających klientów.
"Odnośnie zmiany cen LiveChat dla obecnych klientów to myślę, że raczej to nie nastąpi, ponieważ mamy w perspektywie przenoszenie tych klientów na Text App - rozwiązanie, w którym domyślnie będą płacić więcej" - powiedział.
Text szacuje, że w II kw. roku finansowego 2025/26 (lipiec - wrzesień 2025) miał 22,24 mln USD otrzymanych płatności, co oznacza spadek o 2,6 proc. w skali roku i wzrost o 1,9 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy. (PAP Biznes)
alk/ ana/