Profil:
Trans Polonia SATrans Polonia chce głębiej wchodzić na zachodnie rynki; zakłada kolejne przejęcia
Trans Polonia chce głębiej wchodzić na zachodnie rynki, a w przyszłości zakłada kolejne przejęcia - poinformował Dariusz Cegielski, prezes spółki podczas konferencji prasowej. Trans Polonia zakłada również wzrost przychodów w obszarze przewozów chemii płynnej od 2026 roku o średnio 20 mln zł.
"Otwiera się przestrzeń do tego, żeby głębiej wchodzić na zachodnie rynki i tak naprawdę uczestniczyć w procesie integracyjnym. To co ja widzę dla Trans Polonii, to jest na pewno przyszłość przez przejęcie. Jestem o tym zdecydowanie przekonany. Myślę, że transakcje, które zrobiliśmy do tej pory, to jest początek" - powiedział prezes Trans Polonii.
17 czerwca spółka poinformowała o podpisaniu warunkowej umowy nabycia holenderskiej spółki Nijman/Zeetank, a wartość umowy została ustalona na maksymalnie 34,9 mln euro.
Według prezesa, najważniejszym elementem synergicznym transakcji jest nabycie i rozbudowa sekcji związanej z dystrybucją chemikaliów o transport intermodalny w tankkontenerach.
"Bardzo istotnym elementem, który też przynosi najwięcej efektów synergicznych jest transport intermodalny płynnej chemii. (...) Mamy ambicje ogólnoeuropejskie i kwestia tego, żeby istnieć mocniej u naszych klientów oraz tam, gdzie możemy znacząco powiększyć nasze wolumeny jest bardzo istotnym elementem, a nabycie Nijman/Zeetank z jego funkcjami tankkontenerowymi bardzo poszerza spektrum naszych możliwości" - dodał.
Z prezentacji przedstawionej podczas konferencji wynika, że grupa zakłada wzrost przychodów w obszarze przewozów chemii płynnej średnio o 20 mln zł, a średni wzrost EBITDY o 3 mln zł od 2026 roku.
Trans Polonia, bazując na danych za 2024 rok, przedstawiła, jak wygląda skala ich działalności po dokonanej akwizycji.
"W 2024 roku przychody netto ze sprzedaży grupy Trans Polonia wynosiły 221 mln zł, a po akwizycji te dane będą wynosiły 518 mln zł, co daje to wzrost blisko 140 proc. (...) Jeżeli chodzi o wynik EBITDA, Trans Polonia osiągnęła w 2024 roku 22 mln zł, a po połączeniu wzrosła o blisko 200 proc. do poziomu 65 mln zł" - powiedział Marcin Tarnicki, członek zarządu J. Deckers & Zn NV.
Z prezentacji wynika również, że grupa pozyskała ponad 1 tys. jednostek transportowych, ponad 1,1 tys. pracowników, w większości kierowców, dodała do swojej działalności dwa nowe segmenty biznesowe, czyli przewóz szkła oraz logistyka wewnątrzzakładowa i magazynowanie szkła oraz dodała 3 bazy logistyczne zlokalizowane w Rotterdamie, w Sandomierzu oraz w St. Helens w Wielkiej Brytanii. (PAP Biznes)
mbi/ ana/