Unum Życie chce urosnąć 2-krotnie w biznesie indywidualnym i 3-krotnie w ubezpieczeniach grupowych
Firma ubezpieczeniowa Unum Życie chce urosnąć dwukrotnie w biznesie indywidualnym oraz trzykrotnie w ubezpieczeniach grupowych - poinformowali przedstawiciele firmy na konferencji prasowej. W 2024 r. prognozowana składka przypisana brutto wynosi 652 mln zł.
"Nasza strategia rozpoczęła się w 2022 r. Naszym celem jest urosnąć dwukrotnie w biznesie indywidualnym oraz trzykrotnie w ubezpieczeniach grupowych" - powiedziała na konferencji prasowej prezes Aneta Podyma.
Jak wskazano na prezentacji, w 2024 r. prognozowana składka przypisana brutto wyniesie 652 mln zł, a udział w rynku 2,7 proc. Dla porównania, w 2023 r. składka przypisana brutto wyniosła 524 mln zł, a udział w rynku 2,3 proc.
"To co zrobiliśmy do tej pory - mamy nowy produkt (...). Nastąpiła także silna digitalizacja - zostały zainwestowane gigantyczne pieniądze w nasze systemy, roboty. Na przyszły rok powstaje system do obsługi polis grupowych, uszyty na miarę, razem z nowym systemem do obsługi świadczeń" - powiedziała Aneta Podyma.
Prezes wskazała, że w biznesie grupowym, Unum zakładało w strategii, że powstanie ich własna sieć obsługująca małe i średnie firmy w Polsce.
"Sieć powstała i pracujemy z tą siecią w taki sam sposób, jak w sieci indywidualnej. To 'siostra' biznesu indywidualnego, gdzie bardzo mocno stawiamy m.in. na pracę z klientem (...)" - powiedziała Aneta Podyma.
Na konferencji wskazano, że na koniec 2023 r. udział w rynku ubezpieczeń na życie wyniósł 2,3 proc., a udział w rynku grupowych ubezpieczeń na życie wyniósł 2,6 proc.
W 2023 r. Unum Życie wypłaciło klientom 219 mln zł świadczeń w Polsce.
"Nasza dynamika wzrostu składki przypisanej brutto 2023 vs. 2022 w ujęciu procentowym plasuje nas na pierwszym miejscu wśród wszystkich ubezpieczycieli w Polsce. (...) 8000 firm w Polsce korzysta z naszych grupowych ubezpieczeń na życie. Obejmujemy ochroną 430.000 klientów" – powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, Aneta Podyma.
W perspektywie globalnej Unum – poza Polską – działa na rynku amerykańskim i brytyjskim, obejmując obecnie ponad 45 milionów klientów. Na krajowym rynku Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie działa od ponad 25 lat, pod logo Unum od 2018 roku. Proponowane przez Unum Życie ubezpieczenia indywidualne i grupowe chronią w Polsce 430 tys. osób. (PAP Biznes)
alk/ osz/