Profil:
VRG SAVRG chce w '25 poprawić rentowność w seg. odzieżowym oraz EBIT w seg. jubilerskim
Zasadniczym celem grupy VRG w 2025 roku jest poprawa rentowności w segmencie odzieżowym oraz wzrost zysku operacyjnego w segmencie jubilerskim poprzez wzrost sprzedaży w obu segmentach, rosnącej marży brutto oraz kontroli kosztów operacyjnych - podała spółka w raporcie półrocznym.
Spółka podała, że planowane wydatki inwestycyjne w 2025 roku są szacowane na poziomie ok. 41 mln zł i będą one przeznaczone na rozwój segmentu odzieżowego i jubilerskiego, między innymi w zakresie infrastruktury wspierającej procesy zarządzania biznesem, a także na otwarcie nowych lub odnowienie istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek grupy VRG.
Przychody ze sprzedaży grupy w I półroczu 2025 roku wyniosły 671,2 mln zł i były o 8,4 proc. wyższe od przychodów osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany zysk EBITDA w I półroczu 2025 roku wyniósł 117 mln zł i był wyższy o 6,4 proc. niż w poprzednim roku. Grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 34,6 mln zł w porównaniu do 30,4 mln zł rok wcześniej.
Na koniec I półrocza 2025 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej grupy zmniejszyła się do 48,9 tys. m kw., czyli o 4,1 proc. rdr. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 8,9 proc., natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o 8,6 proc. (PAP Biznes)
seb/ ana/