VRG chce w '26 osiągnąć trwałą rentowność segmentu odzieżowego

Grupa VRG chce, by segment odzieżowy osiągnął trwałą rentowność począwszy od 2026 roku - podała spółka w raporcie kwartalnym.


"Grupa VRG pozytywnie ocenia efekty zmian wdrożonych w segmencie odzieżowym (obejmującym marki Vistula, Bytom i Wólczanka) w latach 2024–2025, których rezultaty są wyraźnie widoczne w 2025 roku. Rok 2026 będzie okresem kontynuacji przyjętego kierunku, doskonalenia operacyjnego i utrwalania uzyskanych efektów. Sieć sprzedaży po przeprowadzonej optymalizacji jest bardziej efektywna, dlatego działania koncentrować się będą na dalszym wzroście sprzedaży, poprawie jakości kolekcji oraz efektywnym marketingu, a w efekcie wzroście rentowności marek" - napisano w raporcie.

"Celem nadrzędnym jest osiągnięcie trwałej rentowności segmentu odzieżowego począwszy od 2026 roku" - dodano.

Grupa poinformowała że w segmencie jubilerskim w 2026 roku będzie kontynuować rozwój marek W.Kruk oraz Lilou, koncentrując się na dalszym wzroście przychodów i masy marży.

"W przypadku marki Lilou priorytetem będzie rozwój sieci sprzedaży oraz wykorzystanie potencjału tej marki w uzupełnieniu oferty grupy. Priorytetem dla całego segmentu pozostanie utrzymanie wysokiego poziomu rentowności oraz dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej" - podała spółka.

Jak podano, w 2025 roku planowane wydatki inwestycyjne grupy VRG są szacowane na poziomie ok. 42 mln zł. Będą one przeznaczone na rozwój segmentu odzieżowego i jubilerskiego, między innymi w zakresie infrastruktury wspierającej procesy zarządzania biznesem, a także na otwarcie nowych lub odnowienie istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek grupy.

Plany w zakresie funkcjonowania sieci stacjonarnej w 2026 roku zakładają wzrost łącznej powierzchni handlowej do poziomu około 50 tys. m kw. powierzchni handlowej, w tym około 32 tys. m kw. stanowić będzie powierzchnia sklepów segmentu odzieżowego, a około 18 tys. m kw. powierzchnia sklepów segmentu jubilerskiego (nie dotyczy sklepów marki Lilou).

Na koniec 2025 roku łączna powierzchnia handlowa segmentu odzieżowego ma wynieść 33.198 m kw. Planowana powierzchnia handlowa segmentu jubilerskiego na koniec roku wyniesie 16.013 m kw.

Po trzech kwartałach 2025 roku przychody ze sprzedaży grupy w I półroczu 2025 roku wyniosły 1,017 mld zł wobec 930,5 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 174,3 mln zł i był wyższy o 11,8 proc. niż w poprzednim roku. Grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 47 mln zł w porównaniu do 40,6 mln zł rok wcześniej.

Grupa na koniec III kwartału 2025 roku posiadała sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 478 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler Milano i W.Kruk. (PAP Biznes)

pel/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5779 0,05%
1 EUR 4,2304 -0,02%
1 GBP 4,7909 -0,12%
100 JPY 2,3567 -0,22%
1 USD 3,6417 -0,42%