W PKO BP działa 17 botów konwersacyjnych, które przeprowadziły ponad 50 mln rozmów

W PKO BP działa 17 botów konwersacyjnych opartych na sztucznej inteligencji, z którymi klienci banku rozmawiali łącznie ponad 50 mln razy - poinformował bank w komunikacie prasowym.

Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z asystentem głosowym IKO, trwały ponad 700 tys. godzin.

PKO BP podał, że boty te są jednym z istotnych elementów transformacji cyfrowej banku. Voiceboty wykorzystują sztuczną inteligencję m.in. do obsługi klientów na infolinii, przypominania o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów.

"Uważamy, że ta technologia jest gotowa zaoferować nadal dużo więcej korzyści zarówno klientom, jak i bankowi. Dlatego nieustannie rozwijamy boty i uczymy je nowych rzeczy. Celem długofalowym jest, aby klienci mogli załatwić zdalnie i w prosty sposób coraz więcej bankowych spraw" - powiedział cytowany w komunikacie kierownik zespołu w Biurze Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO BP Paweł Wójcik.

Podano, że boty na infolini rozmawiają na 170 różnych tematów, a rozumieją ich 280. Z kolei asystent głosowy w aplikacji IKO na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 330 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym. (PAP Biznes)

seb/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5780 -0,11%
1 EUR 4,2990 0,09%
1 GBP 5,1084 -0,95%
100 JPY 2,6541 -1,25%
1 USD 3,8951 0,41%