Profil:
PKO BP SAW PKO BP działa 17 botów konwersacyjnych, które przeprowadziły ponad 50 mln rozmów
W PKO BP działa 17 botów konwersacyjnych opartych na sztucznej inteligencji, z którymi klienci banku rozmawiali łącznie ponad 50 mln razy - poinformował bank w komunikacie prasowym.
Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z asystentem głosowym IKO, trwały ponad 700 tys. godzin.
PKO BP podał, że boty te są jednym z istotnych elementów transformacji cyfrowej banku. Voiceboty wykorzystują sztuczną inteligencję m.in. do obsługi klientów na infolinii, przypominania o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów.
"Uważamy, że ta technologia jest gotowa zaoferować nadal dużo więcej korzyści zarówno klientom, jak i bankowi. Dlatego nieustannie rozwijamy boty i uczymy je nowych rzeczy. Celem długofalowym jest, aby klienci mogli załatwić zdalnie i w prosty sposób coraz więcej bankowych spraw" - powiedział cytowany w komunikacie kierownik zespołu w Biurze Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO BP Paweł Wójcik.
Podano, że boty na infolini rozmawiają na 170 różnych tematów, a rozumieją ich 280. Z kolei asystent głosowy w aplikacji IKO na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 330 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym. (PAP Biznes)
seb/ ana/