Wartość rynku FMCG w Polsce wzrosła w '24 o ponad 8 proc. do 244 mld zł - YouGov
Wartość rynku FMCG w 2024 roku wzrosła o ponad 8 proc. do 244 mld zł. Blisko 43 proc. tej kwoty konsumenci wydali w dyskontach, ponad 14 proc. w lokalnych supermarketach, a 8 proc. w sieciowych sklepach małoformatowych - wynika z analizy firmy badawczej YouGov Shopper Intelligence.
Jak podano, wartość zakupów w dyskontach wzrosła rok do roku o ponad 10 proc., a w supermarketach i sieciowych sklepach małoformatowych – o nieco ponad 8 proc.
"W 2024 roku Polacy nie tylko wydali więcej, ale także kupili więcej. Jest to istotna informacja, ponieważ w ciągu ostatnich dwóch lat rynek zmagał się ze spadkiem wolumenu. Obecnie nastroje konsumenckie oraz chęci Polaków do wydawania pieniędzy są ściśle powiązane z krótkoterminowymi zmianami inflacji. Dlatego w pierwszej połowie ubiegłego roku obserwowaliśmy ożywienie i wzrost konsumpcji, a w drugiej – spowolnienie" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov Shopper Intelligence.
W ujęciu wolumenowym polski rynek FMCG wzrósł o 4,5 proc. Największy wpływ na ten wynik miało 20 kluczowych kategorii produktowych, które łącznie odpowiadały za 51 proc. wzrostu całego sektora. Wśród tych kategorii są: woda niegazowana (17,4 proc. udziałów we wzroście) i gazowana (10,1 proc.), piwo i cydr (8,7 proc.), napoje bezalkoholowe (15,4 proc.), świeże warzywa (6,2 proc.).
Według danych YouGov udział marek własnych pozostaje stabilny i w ujęciu wartościowym wynosi 22,5 proc. (PAP Biznes)
pel/ ana/