Wartość rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w II kw. '25 osiągnęła 228,8 mln zł

Wartość rynku reklamy zewnętrznej (OOH) w Polsce w drugim kwartale 2025 roku osiągnęła 228,78 mln zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. rok do roku – wynika z danych OOHlife Izby Gospodarczej, przygotowanych we współpracy z Publicis Groupe.


„Drugi kwartał potwierdził pozytywną dynamikę całego rynku OOH. Mimo że klasyczne formaty reklamy zewnętrznej osiągnęły umiarkowany wzrost, uwagę zwraca systematyczne umacnianie się segmentu Digital OOH, który zyskuje dzięki elastyczności i możliwości dynamicznego zarządzania kampaniami. Rośnie także znaczenie City Transportu, który pozostaje skutecznym kanałem dotarcia do odbiorców w miastach średniej wielkości” – napisała cytowana w raporcie Aleksandra Derc, Członkini Zarządu OOHlife Izba Gospodarcza, Członkini Zarządu Warexpo.

Jak podano, wzrost udziału Digital OOH z 27,3 proc. w drugim kwartale 2024 roku do 28,4 proc. w drugim kwartale 2025 roku potwierdza, że nośniki cyfrowe stają się drugim filarem rynku. Ustępują jedynie klasycznym formatom, których udział zmniejszył się z 66,5 proc. przed rokiem do 65,2 proc. obecnie. Transport miejski zyskał w ostatnich dwunastu miesiącach 0,2 p.p. i wzrósł do poziomu 6,4 proc.

"Drugi kwartał 2025 roku potwierdził rosnącą rolę precyzyjniejszego targetowania w strategiach mediowych reklamodawców. (...) Mimo spowolnienia dynamiki wydatków klienckich w ostatnich miesiącach, popyt na rozwiązania OOH, zwłaszcza w formacie cyfrowym i indoorowym, pozostaje stabilny, a rozwój infrastruktury poza głównymi aglomeracjami wzmacnia obecność tego kanału w komunikacji regionalnej i lokalnej" - napisano w raporcie.

Wskazano, że segment klasyczny, mimo niewielkiej korekty udziału rynkowego, pozostaje największym obszarem rynku OOH. Główne przychody generują nadal Citylighty, tradycyjne nośniki 18 m kw. oraz podświetlane typu Backlight. Powierzchnie wielkoformatowe utrzymują stabilny udział w sprzedaży. Widoczny jest także wzrost zapotrzebowania na ekspozycje w prestiżowych lokalizacjach miejskich, co wpływa na utrzymującą się presję cenową.

"Segment reklamy w transporcie publicznym urósł o 8,3 proc. rok do roku, osiągając wartość 14,76 mln zł. Na wzrost wpływa rosnące zainteresowanie reklamą w mniejszych miastach, gdzie City Transport często jest jedynym systemowym kanałem reklamy zewnętrznej. W ostatnich miesiącach rośnie zainteresowanie integracją reklamy z komunikacją pasażerską – zarówno w formie klasycznej (np. oklejanie pojazdów), jak i cyfrowej (emisja treści na monitorach wewnętrznych). Trend ten może się nasilać wraz z rozwojem systemów informacji pasażerskiej, które coraz częściej umożliwiają emisję treści reklamowych w czasie rzeczywistym" - dodano.

Według raportu, digital OOH odnotował najwyższy wzrost spośród trzech segmentów aż 8,8 proc. rok do roku, co oznacza, że jego wartość w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 64,97 mln zł. Rosnące znaczenie formatu digitalowego wpisuje się w globalne trendy, w których nośniki cyfrowe zyskują dzięki rozwojowi technologii, możliwościom targetowania i automatyzacji emisji.

"Drugi kwartał 2025 roku przypadł na okres kampanii prezydenckiej, jednak jej wpływ na rynek reklamy zewnętrznej okazał się ograniczony. W porównaniu z poprzednimi kampaniami wyborczymi – zwłaszcza parlamentarnymi, aktywność komitetów wyborczych w zakresie wykorzystania nośników OOH była zauważalnie mniejsza. Reklama zewnętrzna pojawiała się jedynie punktowo i w ograniczonym zakresie – głównie w formatach klasycznych. Z perspektywy całego rynku kampania prezydencka nie miała istotnego przełożenia na poziom sprzedaży w segmencie outdoor" - dodano.

W całym pierwszym półroczu 2025 roku, wartość rynku reklamy OOH w Polsce wyniosła 397,95 mln zł, co oznacza wzrost o 3,0 proc. rok do roku. Wzrost udziału reklamy cyfrowej z 26,6 proc. w pierwszym półroczu 2024 roku do 29,2 proc. w tym samym okresie 2025 roku potwierdza, że Digital OOH umacnia swoją pozycję jako drugi filar rynku.

Wskazano, że jesienią, która przynosi wzrost aktywności reklamowej, spodziewana jest większa obecność klientów z sektorów kultury, nowych technologii i handlu detalicznego.

"Rosnąca liczba nośników cyfrowych – szczególnie w przestrzeniach zamkniętych, takich jak galerie handlowe – świadczy o dużym potencjale tej formy przekazu, także dzięki możliwości emisji spotów video i dłuższemu czasowi kontaktu. Długofalowy rozwój rynku będzie wspierany przez cyfryzację, integrację z retail mediami oraz postęp w badaniach efektywności kampanii, co przyczynia się do zwiększenia atrakcyjności reklamy OOH jako narzędzia nowoczesnej komunikacji w przestrzeni miejskiej i komercyjnej" - dodano.

OOHlife Izba Gospodarcza monitoruje rynek reklamy zewnętrznej w Polsce, dostarczając dane, które pozwalają analizować dynamikę zmian oraz kierunki rozwoju całego sektora.

W analizie uwzględniono dane wyłącznie od firm objętych monitoringiem zarówno w 2024, jak i 2025 roku, co pozwala na rzetelną ocenę tendencji rynkowych.

W analizie ujęto trzy główne segmenty: klasyczne nośniki OOH, reklamę w transporcie publicznym (City Transport) oraz Digital OOH. (PAP Biznes)

mbi/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5703 -0,48%
1 EUR 4,2719 -0,03%
1 GBP 4,9088 0,09%
100 JPY 2,5090 0,60%
1 USD 3,6903 -0,14%