Profil:
Woodpecker.co SAWoodpecker szacuje, że w IV kw. osiągnął 5.027,71 tys. zł przychodów wobec 6.514,71 tys. zł rok wcześniej
Woodpecker. co, technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, szacuje, że osiągnęła 5.027,71 tys. zł przychodów wobec 6.514,71 tys. zł rok wcześniej - podała spółka w komunikacie.
Według wstępnych szacunków, Woodpecker.co w czwartym kwartale 2024 r. osiągnął wynik EBITDA w wysokości 747,58 tys. zł, wobec 998,99 tys. zł w czwartym kwartale roku 2023.
Strata netto za IV kwartał wyniosła 178 tys. zł wobec zysku netto 144 tys. zł rok wcześniej.
Jak podano w komunikacie prasowym, że w czwartym kwartale 2024 roku spółka nadal borykała się ze słabszą koniunkturą, wynikającą zarówno z ogólnego spowolnienia gospodarczego, jak i z zahamowania dynamik na rynku SaaS. Spółka wykorzystała ten czas na zwiększanie wartości dla użytkowników poprzez liczne wdrożenia oraz umacnianie relacji z klientami, co ma przyczynić się do wzrostu retencji i długoterminowego zaangażowania odbiorców.
Wskazano, że podobnie jak w trzecim kwartale, również czwarty upłynął pod znakiem intensywnego rozwoju aplikacji. Jedną z najważniejszych nowości było wprowadzenie do ekosystemu Woodpeckera możliwości bezpośredniego zakupu domen i adresów e-mail.
"Oferowanie całej dedykowanej infrastruktury pod cold email jest jedną z tych rzeczy, która powinna poprawić także akwizycję w najbliższych kwartałach" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co.
Podano, że spółka zdecydowała się również na powrót do prezentacji cenników w podziale na plany.
"Wprowadzenie planów pozwala na wyraźne pokazanie momentu, w którym cena jednostkowa ulega obniżeniu, dzięki czemu każdy kolejny prospekt jest tańszy. Nowością jest też nielimitowany plan MAX, który zapewnia bezpieczeństwo skalowania dla największych agencji, umożliwiając im swobodny rozwój bez obaw o ograniczenia wynikające z liczby obsługiwanych klientów" - napisano.
Wskazano, że ze względu na wprowadzenie cenników w różnych walutach zarząd spółki podjął decyzję o publikacji szerszego zakresu szacunkowych wyników finansowych po zakończeniu każdego kwartału. Odtąd spółka będzie przedstawiać przychody, zysk netto, EBITDA oraz średniomiesięczny wskaźnik MRR (z danego kwartału w polskich złotych).
Jednocześnie, mając na uwadze powyższe zmiany, zarząd spółki poinformował, że począwszy od stycznia 2025 roku nie będzie publikować comiesięcznych informacji o szacunkowych, miesięcznych przychodach powtarzalnych MRR. (PAP Biznes)
alk/ asa/