Profil:
WP Holding SAWP spodziewa się lepszej dynamiki wzrostu na rynku reklamy on-line w drugim półroczu '25
Wirtualna Polska spodziewa się lepszej, ok. 10 proc. dynamiki wzrostu rynku reklamy on-line w drugim półroczu 2025 roku - poinformował podczas wideokonferencji prezes WP Jacek Świderski.
"Uważamy że drugie półrocze (na rynku reklamy online - PAP) będzie lepsze niż pierwsze, ze względu na zawirowania geopolityczne, szczególnie klienci zagraniczni bardzo mocno wstrzymywali się ze swoimi wydatkami i wiele budżetów zostało przesuniętych w czasie i sądzę, że jest duża szansa, że te budżety się nie zmarnują i wejdą w drugie półrocze, szczególnie w IV kw. Oceniam, że ta dynamika będzie odrobinę wyższa, gdzieś tam sięgająca 10 proc." - powiedział prezes Jacek Świderski.
Dodał, że spółka zauważyła negatywny wpływ zawirowań związanych z polityką celną administracji Donalda Trumpa na rynek reklamy.
Ponadto spółka pozytywnie ocenia implementację AI do rekomendacji.
"Najlepszym obrazem tego jak jesteśmy w stanie sztuczną inteligencję w Wirtualnej Polsce wykorzystywać (...) jest poprawa efektywności rekomendatora treści WP - czyli użytkownik po przeczytaniu jednego artykułu dostaje zabawkę z propozycją innego artykułu i ta umiejętność dopakowania kolejnych artykułów do tego, czego użytkownicy szukają poprawiła się o blisko 100 proc. w ostatnich 6 miesiącach" - ocenił Świderski.
W przypadku biznesu turystycznego Wirtualna Polska planuje integrację produktową i technologiczną platform dotyczących tego segmentu.
"Nasze plany na najbliższy czas to integracja na poziomie produktowym i technologicznym, nie jest tajemnicą, że mamy w tej chwili cztery platformy technologiczne i będziemy dążyli do posiadania dwóch, czyli jednej szalasowej (Szalas - PAP) do obsługi turystyki krajowej i jednej wakacyjno-inviowej (Invia - PAP) do obsługi pakietów turystycznych zarówno w Niemczech, Czechach, na Słowacji i w Polsce" - powiedział prezes.
"Oczywiście te migracje potrwają wiele miesięcy (...) i myślę, że ich efekty zobaczymy w następnych latach. Pewnie ok. roku, dwóch lat potrzebujemy, żeby te podstawowe najniżej wiszące owoce zebrać" - dodał. (PAP Biznes)
mcb/ ana/