Wydatki na rozrywki związane z grami w Europie zwiększyły się o 16,7 proc. rdr w 2024 r. - VisaNet

Wydatki na rozrywki związane z grami w Europie zwiększyły się o 16,7 proc. rdr w 2024 r., oznacza to jednocześnie o 40 proc. wyższe tempo wzrostu niż ogólny wzrost wydatków posiadaczy kart Visa - wynika z danych VisaNet.
Jak wynika z danych Visa, wydatki na rozrywkę w branży gier urosły w ostatnim roku bardziej niż te przeznaczone na podróże, modę czy kino i teatr – odpowiednio o 60 proc., 75 proc. oraz 85 proc., co czyni sektor gier jednym z najszybciej rozwijających się w Europie.
Wskazano, że gracze wydają więcej i dokonują większej liczby transakcji w porównaniu do przeciętnego posiadacza karty Visa w Europie, przy czym Hiszpanie wydają najwięcej na tego typu rozrywkę, a Węgrzy dokonują średnio największej liczby transakcji.
"Gracze w Europie reprezentują zaawansowaną cyfrowo i znaczącą grupę demograficzną, a rozrywka w branży gier jest kluczowym sposobem utrzymywania więzi i źródłem kreatywności, zwłaszcza wśród młodszych odbiorców. Rola twórców treści związanych z grami staje się tu coraz bardziej widoczna, a oni sami mają potencjał, by dalej napędzać rozwój tego typu działalności" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor marketingu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Maciej Reszczyński.
Badanie wskazuje również na rosnący wpływ influencerów na zakupy związane z grami – ponad 1/4 polskich graczy twierdzi, że twórcy treści mają istotny udział w ich procesie decyzyjnym, jeśli chodzi o wydatki. Ponadto, prawie połowa graczy angażuje się w działalność twórców gamingowych, na przykład oglądając ich filmy, przynajmniej raz w tygodniu.
Wraz ze wzrostem popytu na treści rozrywkowe związane z grami, rośnie również ich podaż. Z danych Visa wynika, że 1/5 graczy streamuje, a blisko 18 proc. udostępnia treści związane z grami w mediach społecznościowych.
Spośród osób tworzących treści, ponad 1/5 uważa się za twórców treści gamingowych, a więcej niż połowa rozważyłaby zostanie nimi w przyszłości.
Ponadto, jak pokazuje badanie – ponad 85 proc. graczy uważa, że ścieżka kariery influencera w branży gier stała w ciągu trzech ostatnich lat bardziej atrakcyjna.
Spośród graczy, którzy tworzą treści:
- ponad 1/3 generuje z tego tytułu dochód, a kolejne 59 proc. chciałoby to robić;
- subskrypcje (44 proc.), zakupy konsumentów (41 proc.) oraz współprace z markami (41 proc.) są najczęstszymi czynnikami generującymi przychody;
- niemal 1/4 z osób, które zarabiają na tworzeniu treści, otrzymuje za to wynagrodzenie przekraczające około 5 tys. zł miesięcznie, a ponad 9 na 10 uważa, że ich przychody znacznie wzrosną w ciągu następnego roku. (PAP Biznes)
mcb/ gor/