XTB nie widzi znaczącego spadku klientów w Hiszpanii po zakazie reklamy CFD

XTB nie widzi obecnie znaczącego spadku nowych klientów w Hiszpanii pomimo wprowadzenia zakazu reklamy i marketingu kontraktów CFD, ale w dłuższym horyzoncie brak działań promocyjnych prawdopodobnie odbije się na tym negatywnie - ocenia prezes XTB Omar Arnaout.


"Nie dzielimy się szczegółowymi danymi, jeśli chodzi o każdy rynek, ale nie zmienia to faktu, że znacząco nie spadła nam liczba uzyskanych nowych klientów na rynku hiszpańskim. Nie prowadzimy działań marketingowych, dlatego koszty znacząco spadły na tym rynku" - powiedział Arnaout podczas czwartkowej konferencji prasowej.

"Nie możemy sami siebie oszukiwać, że taka tendencja będzie kontynuowana przez następny rok czy dwa z tego względu, że jest oczywiste, że jeśli nie będziemy wydawać środków na marketing, to z czasem będziemy pozyskiwali mniej klientów. Ale nie zmienia to faktu, że mamy plan na ten rynek, dlatego nasz oddział w Hiszpanii pozostał dokładnie taki sam pomimo, że nie prowadzimy działań marketingowych" - dodał.

Omar Arnaout ma nadzieję, że w 2025 roku XTB będzie mógł wprowadzić nowe produkty, które potencjalnie mogłyby zastąpić instrumenty CFD na rynku hiszpańskim.

Niedawno hiszpańska Krajowa Komisja Rynku Papierów Wartościowych (CNMV) podjęła interwencję produktową w sprawie kontraktów finansowych na różnice kursowe i innych produktów lewarowanych na rynku hiszpańskim.

Analiza przeprowadzona przez XTB wykazała, że decyzja zabrania reklamy kontraktów CFD i innych praktyk biznesowych w Hiszpanii, niezależnie od miejsca zamieszkania klienta, ale nie samego handlu. Sprzedaż kontraktów CFD jest dozwolona pod warunkiem, że następuje z wyłącznej inicjatywy inwestora, a firmom inwestycyjnym oferującym kontrakty CFD nie wolno umieszczać na swojej stronie internetowej informacji promocyjnych dotyczących tego typu produktów.

Jak podał XTB, w praktyce podmioty mające w swojej ofercie kontrakty CFD nie mogą reklamować na rynku hiszpańskim swojej działalności w żadnym zakresie.

XTB w trybie natychmiastowym wprowadził ograniczenia marketingu na tym rynku oraz podjął działania nakierowane na optymalizację strony kosztowej działalności.

Od ponad dwóch lat XTB nie prowadzi istotnych działań reklamowych związanych z CFD w Hiszpanii, a przychody grupy kapitałowej XTB uzyskane na rynku hiszpańskim wyniosły w 2023 r. ok. 11,3 proc. skonsolidowanych przychodów. (PAP Biznes)

pr/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6457 -1,07%
1 EUR 4,3319 -0,26%
1 GBP 5,1929 -0,60%
100 JPY 2,6743 -1,04%
1 USD 4,1705 1,25%