Profil:
Zabka Group SA (Żabka)Żabka chce uruchomić własną logistykę e-commerce
Żabka przygotowuje się do uruchomienia własnej logistyki e-commerce. Usługa Izidrop służyć ma głównie do dokonywania zwrotów przesyłek - poinformowali przedstawiciele grupy.
"Przygotowujemy się do rozwoju własnej logistyki e-commerce Izidrop. To produkt, który jest nieco inny od istniejących na rynku, będzie głównie skierowany do tych klientów, którzy chcą dokonywać zwrotów" - powiedział podczas telekonferencji Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer.
Jak podano, do świadczenia konkurencyjnej cenowo usługi dostarczania przesyłek wykorzystana ma być rozbudowana platforma logistyczna grupy.
"Usługa jest otwarta dla podmiotów trzecich. Dotyczy produktów, które nie są specyficznie zakupione lub nawet odebrane w sklepie Żabka, a po prostu zakupów z e-commerce, a usługa kurierska Izidrop jest jednym z kanałów, dzięki którymi zwrot będzie dokonany. Usługa działa w dwie strony, dotyczy też odbiorów" - powiedział Blicharski.
"Chcemy, żeby ta usługa była częścią naszego ekosystemu convenience, zintegrowana z naszą aplikacją i z jednej strony dostępna dla firm e-commerce, które mogą włączyć ją do swojego portfolio firm logistycznych, a z drugiej strony, nasi klienci będą mogli korzystać z niej w punktach Żabki, zarówno dokonując zakupu, jak i odbioru oraz - przede wszystkim - zwrotu" - dodał.
Poinformował, że projekt będzie ruszał w najbliższym czasie i dość szybko po uruchomieniu obejmie całą sieć.
Żabka chce też rozwijać usługę "kup teraz, zapłać później", która umożliwiłaby opóźnienie płatności za zakupy w Żabce na kilkanaście czy kilkadziesiąt dni. Trwają testy, które wskazują na wysoki poziom wykorzystania tej funkcjonalności. (PAP Biznes)
pel/ ana/