Profil:
Zabka Group SA (Żabka)Zabka Group jest pewna realizacji celów na '25, planuje otworzyć ponad 1300 sklepów w tym roku
Zabka Group pozostaje pewna swojej zdolności do realizacji strategicznych celów na rok 2025 - podano w raporcie. Ponadto grupa oczekuje dalszej poprawy skorygowanej marży zysku netto, osiągając 3 proc. w krótkiej perspektywie. Zabka Group planuje otworzyć ponad 1300 nowych sklepów w Polsce i Rumunii w ciągu roku.
"Wyniki spółki w drugiej połowie 2025 roku będą prawdopodobnie kształtowane przez szereg czynników makroekonomicznych, geopolitycznych i operacyjnych. Stabilizacja kluczowych wskaźników gospodarczych — takich jak wzrost PKB, inflacja i poziom zatrudnienia — będzie miała kluczowe znaczenie dla kształtowania siły nabywczej konsumentów oraz ogólnych nastrojów rynkowych" - napisano w raporcie.
Wskazano, że potencjalna zmiana w poziomie zaufania konsumentów może wpłynąć na wzorce wydatków uznaniowych, stymulując lub ograniczając ogólną konsumpcję w zależności od kierunku i momentu tej zmiany. Jednocześnie rozwój sytuacji geopolitycznej, w tym potencjalne zakłócenia w łańcuchach dostaw lub niestabilność regionalna, mogą stanowić wyzwanie dla zarządzania kosztami oraz ciągłości operacyjnej.
"Wewnętrznie spółka koncentruje się na zwiększaniu sprzedaży porównywalnej dzięki skutecznym strategiom handlowym i inicjatywom angażującym klientów. Ponadto dalsza rozbudowa sieci sklepów ma przyczynić się do wzrostu przychodów, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny w utrzymaniu rentowności zarówno w nowych, jak i istniejących lokalizacjach" - napisano.
"Grupa pozostaje pewna swojej zdolności do realizacji strategicznych celów na rok 2025 oraz w krótszej perspektywie. Oczekuje się, że wzrost sprzedaży porównywalnej utrzyma się w 2025 roku w średnim do wysokiego jednocyfrowym przedziale procentowym, wspierany przez innowacje i inicjatywy handlowe" - dodano.
Podano, że stała poprawa dostępności najlepszych lokalizacji handlowych w Polsce, wsparta stabilną sytuacją konsumencką oraz wysokiej jakości portfelem zabezpieczonych lokalizacji, umożliwiła podniesienie planów ekspansji. W rezultacie oczekuje się obecnie otwarcia ponad 1300 nowych sklepów w Polsce i Rumunii w ciągu roku.
Grupa przewiduje również utrzymanie skorygowanej marży EBITDA na górnym poziomie docelowego przedziału 12–13 proc., co odzwierciedla zdyscyplinowane zarządzanie kosztami i efekty skali. (PAP Biznes)
alk/ gor/