Zabka Group miała w II kw. 2025 roku 1.057 mln zł skorygowanej EBITDA, powyżej konsensusu

Zabka Group miała w II kw. 2025 roku 1.057 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 993,5 mln zł konsensusu. W tym okresie przychody wyniosły 7.124 mln zł przy konsensusie na poziomie 7.171,3 mln zł.

Zabka3.jpg

W II kw. 2025 r. zysk netto wyniósł 192 mln zł wobec 179,1 mln zł konsensusu. EBIT wyniósł 533 mln zł przy konsensusie na poziomie 498,5 mln zł.

"Pomimo wysokiej bazy z drugiego kwartału poprzedniego roku oraz niekorzystnych warunków pogodowych w maju, sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła w pierwszym półroczu 2025 r. o 6,1 proc. Rozwój kanałów cyfrowych oraz dalsze umacnianie pozycji w Rumunii wspierały wzrost sprzedaży. W efekcie skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 14,8 mld zł, rosnąc rok do roku o 14,4 proc., a przychody ze sprzedaży: 12,8 mld zł (+14,7 proc.)" - napisano w komunikacie prasowym.

Wskazano, że rozbudowa sieci, poprawa LfL oraz dyscyplina kosztowa przyczyniły się do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA o 18,2 proc., do 1.654 mln zł na koniec pierwszego półrocza 2025 r. Marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła o 0,4 p.p., osiągając poziom 11,2 proc.

Podano, że zgodnie z sezonowym trendem, drugi kwartał przyniósł silne przepływy gotówkowe. W efekcie wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA obniżył się o 0,5x rdr, osiągając na koniec pierwszego półrocza poziom 1,2x.

"Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience. Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

"Przyspieszamy ekspansję – w ciągu sześciu miesięcy otworzyliśmy ponad 800 nowych placówek, co przybliża nas do realizacji nowego celu: ponad 1300 otwarć w całym 2025 r. Dynamiczny rozwój obserwujemy również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie. W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028" - dodał.

Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer, wskazał, że pierwsze półrocze 2025 oraz II kwartał to dobry okres dla firmy, w którym, według danych Nielsena, rozwijała się ona ponad dwukrotnie szybciej niż rynek, zwiększając swój udział do 10,6 proc. z 9,9 proc. rok wcześniej.

"W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło 'Prosto z pieca' w skali całej Polski. Przyczyniło się to do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS), co znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w pierwszym półroczu o 6,1 proc. Systematycznie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, która odpowiada na potrzeby naszych klientów" - powiedział Tomasz Blicharski.

Sprzedaż do klienta końcowego w okresie 6 miesięcy tego roku sięgnęła 14,8 mld zł, czyli o 14,4 proc. więcej niż przed rokiem. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 14 proc., do 8,1 mld zł.

Na koniec czerwca 2025 r. sieć Grupy Żabka liczyła 11.793 placówki w Polsce i Rumunii, co oznacza wzrost o 10,8 proc. względem 10.640 rok wcześniej. Tylko w drugim kwartale otworzono 368 nowych sklepów. Według założeń z IPO, potencjał rynku to blisko 19.500 sklepów w Polsce oraz około 4.000 w Rumunii, co wskazuje na duże możliwości dalszej ekspansji.

Podano, że kanały cyfrowe (DCO) zanotowały w pierwszym półroczu 2025 r. wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 26 proc. (28 proc. w II kwartale), co znacząco wpłynęło na wyniki grupy i zbliżyło ją do realizacji celu z IPO zakładającego pięciokrotny wzrost przychodów DCO do 2028 r. Kluczowe inicjatywy to udoskonalenie Żabka Ads oraz rozszerzenie oferty q-commerce do ponad 10 tys. produktów na platformie delio+.

Wolne przepływy pieniężne w pierwszym półroczu sięgnęły 1.165 mln zł wobec 1,26 mld zł rok wcześniej. W drugim kwartale 2025 r. wzrosły o ponad 14 proc., do 1.074 mln zł, dzięki kontroli wydatków i efektywności kosztowej.

Nakłady inwestycyjne (CAPEX) w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7 proc. rok do roku. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz modernizację placówek, w tym montaż pieców gastronomicznych, umożliwiających wprowadzenie nowej oferty dań typu street food.

Na koniec lipca Rada Dyrektorów grupy Żabka zatwierdziła program skupu akcji własnych w celu realizacji zobowiązań wynikających z długoterminowego planu motywacyjnego (LTIP) na lata 2025–2027, o którym spółka informowała podczas IPO. Program ruszy w sierpniu i obejmie do 4,2 mln akcji. (PAP Biznes)

alk/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5703 -0,48%
1 EUR 4,2719 -0,03%
1 GBP 4,9088 0,09%
100 JPY 2,5090 0,60%
1 USD 3,6903 -0,14%