Zalando miało w II kw. 186 mln euro skor. EBIT
Zalando miało w II kw. 2025 r. 186 mln euro skorygowanego EBIT w porównaniu do 172 mln euro rok wcześniej, co oznacza marżę zysku na poziomie 6,5 proc. - podała platforma sprzedażowa w komunikacie prasowym. W tym okresie wartość sprzedaży brutto (GMV) wzrosła o 5 proc. do 4,1 mld euro, a przychody zwiększyły się o 7,3 proc. do 2,8 mld euro.
Podano, że segment B2C odnotował wzrost liczby aktywnych klientów o 6,1 proc. do 52,9 mln, co stanowi najwyższy w historii wynik.
Wskazano, że w drugim kwartale 2025 roku Zalando osiągnęło silny wzrost i zwiększenie zysków dzięki skutecznemu wdrażaniu strategii budowy wiodącego pan-europejskiego ekosystemu e-commerce dla mody i lifestylu wokół dwóch wektorów wzrostu - B2C i B2B. Po pomyślnym sfinalizowaniu transakcji z ABOUT YOU, firma będzie nadal inwestować w strategiczne możliwości rozwoju, zgodnie ze swoją ambicją uzyskania jeszcze większego udziału w wartym 450 miliardów euro europejskim rynku mody oraz zaangażowania w tworzenie długoterminowej wartości poprzez rentowny wzrost.
"Wyniki za drugi kwartał pokazują, że nasza strategia budowy ekosystemu dla mody i lifestylu przynosi oczekiwane efekty w obu obszarach - B2C i B2B. (...) W obszarze B2B niezmiennie koncentrujemy się na wspieraniu rozwoju polskich marek i ich ekspansji na rynkach zagranicznych" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.
Po pomyślnym sfinalizowaniu transakcji z ABOUT YOU, Zalando opublikowało pierwszą prognozę dla całej grupy na rok 2025: wartość sprzedaży brutto (GMV) na poziomie 17,2–17,6 miliarda euro, przychody w wysokości 12,1–12,4 miliarda euro, skorygowany EBIT w przedziale 550–600 milionów euro, nakłady inwestycyjne (CapEx) na poziomie 200–280 milionów euro oraz ujemny kapitał obrotowy netto. (PAP Biznes)
alk/ gor/