Profil:
Zortrax SAZortrax skupia się na rynkach edukacyjnym i kosmicznym, zwiększył przychody w I kw. o 48 proc.
Zortrax zwiększył w I kw. 2022 r. przychody o 48 proc., do 17,6 mln zł, znormalizowana EBITDA wyniosła 2,7 mln zł (wobec 0,7 mln zł kwartał wcześniej) - poinformował producent drukarek 3D w komunikacie. Wzrost przychodów spółka tłumaczy koncentracją na rynkach o dużym potencjale: edukacyjnym i kosmicznym.
"W ubiegłym roku skupiliśmy się na najbardziej perspektywicznych rynkach. Efekty naszych działań są widoczne już w pierwszym kwartale 2022 r. Jednym z kluczowych kierunków działalności jest dla nas sektor edukacyjny. Dynamicznie zmieniający się świat wymaga adekwatnych metod nauczania. Dlatego nowoczesne technologie, takie jak druk 3D, mogą być z powodzeniem wykorzystywane w procesie edukacyjnym" - powiedział prezes Zortax Mariusz Babula.
W IV kwartale 2021 r. notowany na rynku NewConnect Zortrax rozpoczął dostarczanie do Skriware, firmy z branży EduTech drukarek 3D dostosowanych do potrzeb rynku edukacyjnego. Urządzenia Zortrax stanowią element autorskiego ekosystemu Skriware wdrażanego w szkołach zarówno w kraju (m.in. w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości), jak i za granicą.
„Kolejnym rynkiem, wokół którego skupiamy swoje działania, jest rynek kosmiczny. Jednym ze strategicznych partnerów Zortrax jest Europejska Agencja Kosmiczna. Ta współpraca ma wymiar nie tylko komercyjny. Jest dla nas również inspiracją do dalszego rozwoju technologicznego” – powiedział Mariusz Babula.
Na 2022 rok zaplanowana jest misja kosmiczna WISA Woodsat, podczas której w warunkach przestrzeni kosmicznej przetestowane zostaną wydruki przygotowane ze specjalnych polimerów mających właściwości półprzewodnikowe. Jednym z nich jest Z-PEEK – wysokotemperaturowy materiał od Zortrax. Filament przeszedł testy w certyfikowanym laboratorium Europejskiej Agencji Kosmicznej, a 17 marca 2022 r. ESA wydała oficjalny raport potwierdzający jego zgodność z normą dotyczącą odgazowania polimerów do zastosowań kosmicznych.
„Ostatnim kluczowym rynkiem jest rynek medyczny, w szczególności stomatologiczny. Jeszcze w tym roku zaprezentujemy rozwiązania dedykowane tej branży, co pozwoli nam stać się beneficjentem szybko postępującej cyfryzacji w tej dziedzinie” – dodał Mariusz Babula. (PAP Biznes)
pr/ mfm/