Profil:
Benefit Systems SAZysk netto Benefit Systems w II kw. '25 wyniósł 142,9 mln zł, powyżej oczekiwań (opis)
Zysk netto j.d. grupy Benefit Systems w II kwartale 2025 r. wzrósł do 142,9 mln zł z 108,9 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Zysk okazał się 8,5 proc. powyżej oczekiwań analityków, którzy prognozowali, że wyniesie on 131,7 mln zł.
W drugim kwartale 2025 roku przychody Benefit Systems wyniosły 1094 mln zł, podczas gdy rok wcześniej były na poziomie 844,8 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał przychody na poziomie 1088 mln zł.
Grupa odnotowała 202 mln zł zysku operacyjnego wobec 157,1 mln zł rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał EBIT na poziomie 204,2 mln zł.
Przychody segmentu Polska wzrosły o 16,3 proc. w ujęciu rok do roku. Wzrost przychodów w głównej mierze jest efektem zwiększenia liczby kart sportowych do 1.687,6 tys. sztuk na dzień bilansowy (przy 1.497,7 tys. sztuk w okresie porównawczym), wzrostem cen kart sportowych oraz wzrostem sprzedaży klubów fitness.
Grupa zwiększyła liczbę klubów fitness w Polsce do 251 obiektów na dzień 30 czerwca 2025 roku. Na moment zatwierdzenia niniejszego raportu do publikacji liczba własnych klubów wynosi 253 obiekty.
Segment Zagranica UE, uwzględniający działalność grupy na czterech rynkach (Czechy, Słowacja, Chorwacja i Bułgaria), zwiększył przychody w I półroczu 2025 r. o 23,7 proc. rdr do 551,1 mln zł. Jednocześnie wynik operacyjny spadł o 38,6 proc. do poziomu 44,8 mln zł.
Benefit Systems podał, że jest to skutek zwiększenia zatrudnienia w spółkach segmentu, co jest związane z dynamicznym rozwojem rynku bułgarskiego.
W porównaniu do końca pierwszego półrocza 2024 roku liczba działających klubów zwiększyła się o 54 lokalizacje. Na moment zatwierdzenia raportu spółki do publikacji liczba klubów własnych w segmencie Zagranica UE wynosi 99 obiektów.
W segmencie Zagranica UE, liczba kart na koniec pierwszego półrocza 2025 roku wyniosła 614,1 tys., co oznacza przyrost w stosunku do końca pierwszego półrocza 2024 roku o 26,5 proc.
Przychody ze sprzedaży w Turcji wyniosły w pierwszym półroczu br. 105,2 mln zł wobec 3,6 mln zł rok wcześniej. Strata operacyjna segmentu wyniosła ok. 27,7 mln zł. Na koniec pierwszego półrocza 2025 roku liczba aktywnych kart wyniosła 32,8 tys.
Jak podano w prezentacji, spółka podtrzymuje założenie na 2025 rok i zakłada wzrost liczby kart w Polsce o 130 tys., a na rynkach zagranicznych o ok. 150 tys. Wzrost ARPU rok do roku oczekiwany jest na poziomie niskich kilku procent w Polsce i na porównywalnym rdr poziomie za granicą.
W Polsce spółka oczekuje porównywalnej lub minimalnie niższej rentowności niż w 2024 roku. Oczekiwana presja na marżę Segmentu Zagranica UE z uwagi na inwestycje w rozwój sieci fitness i kart sportowych.
Spółka oczekuje ok. 20 otwarć w Polsce oraz ponad 45 na rynkach zagranicznych, nadal analizuje rynek pod kątem możliwości inwestycyjnych w Polsce i za granicą. (PAP Biznes)
gaw/ osz/