Profil:
Ambra SAZysk netto j.d. Ambry w roku obrotowym 2024/25 spadł do 44,7 mln zł
Zysk netto j.d. Ambry w roku obrotowym 2024/25 wyniósł 44,7 mln zł wobec 55,1 mln zł przed rokiem, a przychody spadły do 894,9 mln zł z 913,8 mln zł - podała spółka w raporcie.
EBIT spadł do 87,3 mln zł z 95,8 mln zł w roku 2023/2024.
Spółka podała, że na spadek sprzedaży o 2,1 proc. rdr negatywnie wpływały spadek konsumpcji głównych kategorii alkoholowych i niski poziom nastrojów konsumenckich.
W ujęciu wolumenowym grupa sprzedała 96,8 mln butelek (w przeliczeniu na butelki o pojemności 0,75 l), co oznacza wzrost o 0,8 proc. wobec wolumenu sprzedanego w poprzednim roku obrotowym.
"Rok 2024/2025 był rokiem spadku konsumpcji większości kategorii napojów alkoholowych. Jednocześnie utrzymywały się pogorszone nastroje konsumenckie, co szczególnie negatywnie wpływało na kategorie premium, do których należy duża część produktów Grupy Ambra. W tych trudnych warunkach nasza grupa osiągnęła nieznacznie wyższy wolumen sprzedaży i nieco niższą wartość sprzedaży niż w roku poprzednim" - napisał zarząd w liście do akcjonariuszy.
"Pomimo poprawy udziałów rynkowych naszych głównych marek takich jak Dorato, Cin&Cin czy Zarea, spadki sprzedaży w pozostałych segmentach rynku nie pozwoliły na zwiększenie wartości sprzedaży. Dobrze rozwijały się nasze najnowsze projekty takie jak Winiarnia Zamojska oraz wina dealkoholizowane, które doskonale wpisują się w trendy powrotu do produktów regionalnych oraz umiarkowanej konsumpcji alkoholu" - dodano.
Grupa Ambra jest producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. (PAP Biznes)
pel/