Profil:
CD Projekt SAZysk netto j.d. CD Projektu w II kw. '25 wyniósł 69 mln zł, powyżej oczekiwań (opis2)
Zysk netto j.d. grupy CD Projekt w II kwartale 2025 r. wyniósł 69 mln zł, a EBITDA 89 mln zł - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu dewelopera gier za pierwsze półrocze. Zysk okazał się o 7,6 proc. powyżej oczekiwań analityków, którzy prognozowali, że wyniesie on 64,1 mln zł, a EBITDA była wyższa o 19,1 proc. wobec 74,7 mln zł konsensusu.

Zysk netto spółki w II kwartale 2025 r. spadł o 1,3 proc. rok do roku i oraz o 19,8 proc. w ujęciu kwartalnym.
Ponadto z wyliczeń PAP Biznes wynika, że przychody w II kw. wyniosły 216,7 mln zł i były o 5,5 proc. wyższe od konsensusu na poziomie 205,5 mln zł. Wzrosły o 9,4 proc. rdr i spadły 4,2 proc. kdk.
EBITDA CD Projektu w II kw. wyniosła 89 mln zł i wzrosła 0,2 proc. rdr i spadła 20,7 proc. kdk.
EBIT wyniósł 72,4 mln zł wobec konsensusu na poziomie 57,2 mln zł. EBIT wzrósł 22,9 proc. rdr i spadł 24,3 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
W I półroczu 2025 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy CD Projekt osiągnęły wartość 443 mln zł, a zysk netto wyniósł 155 mln zł.
Jak podano w raporcie, w pierwszym półroczu 2025 roku przychody ze sprzedaż segmentu RED wyniosły 355,4 mln zł, co przełożyło się na 155,8 mln zł zysku netto. Produkcje własne w tym okresie wygenerowały 336 mln zł przychodów wobec 339,6 mln zł rok wcześniej. Dystrybucja pudełkowa gier w I półroczu przyniosła spółce 34,6 mln zł, a dystrybucja cyfrowa 311 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 21 mln zł i 301 mln zł.
Spółka szacuje, że w pierwszym półroczu "Cyberpunk 2077" wraz z dodatkami wygenerował 257,7 mln zł przychodów wobec 264,1 mln zł w trakcie pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku. Z kolei szacunki dotyczące przychodów uzyskanych ze sprzedaży wiedźmińskiej sagi wraz z dodatkami wskazują na 61,3 mln zł w pierwszym półroczu wobec 62,6 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Z kolei segment GOG wygenerował 93,3 mln zł przychodów, notując przy tym stratę netto na poziomie 806 tys. zł.
W analogicznym okresie poprzedniego roku gałąź RED wypracowała 344,8 mln zł, co dało 168,8 mln zł zysku netto z segmentu. GOG w tym samym okresie wygenerował 87,7 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku netto.
Przepływy pieniężne netto spółki w I półroczu wyniosły 249,7 mln zł wobec 250,9 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Na koniec lipca zespół pracujący nad "Wiedźminem 4" liczył 444 deweloperów, wobec 422 na koniec kwietnia.
Zespół tworzący sequel "Cyberpunka 2077" na koniec lipca powiększył się do 116 osób z 96 w kwietniu.
Nad projektem Sirius na koniec lipca pracowało troje więcej deweloperów. Również o trzech pracowników powiększył się team pracujący nad projektem Hadar.
Na koniec lipca zatrudnienie deweloperów wyniosło 799 osób, w porównaniu z 730 na koniec kwietnia.
"Cyberpunk 2077: Ultimate Edition trafił na konsolę Nintendo Switch 2 w dniu jej światowej premiery i pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się gier tzw. third-party. Z kolei w połowie lipca gra zadebiutowała na komputerach Mac wyposażonych w procesory Apple Silicon" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Joint CEO CD Projektu Michał Nowakowski.
"Dominujący udział w przychodach grupy nadal przypada Cyberpunkowi 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności" - powiedział dyrektor finansowy dewelopera gier Piotr Nielubowicz.
Dodał, że spółka stale zwiększa też inwestycje w przyszłe projekty.
"Nasze wydatki na prace rozwojowe związane z nowymi produkcjami w I półroczu przekroczyły 240 mln zł" – wskazał Nielubowicz. (PAP Biznes)
mcb/ osz/