40 proc. firm wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych - Iron Mountain
40 proc. firm wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych - podał Iron Mountain w komunikacie prasowym. Wskazano, że badania pokazują, iż 47 proc. firm widzi w AI narzędzie do poprawy jakości usług i produktów.
Podano, że 47 proc. ankietowanych wskazało, że wśród najważniejszych zastosowań generatywnej sztucznej inteligencji są ulepszone usługi i produkty stanowiące wartość dodaną dla klientów. Ponadto dla 40 proc. respondentów rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję są najbardziej pomocne przy analizie danych, a dla 29 proc. – w czynnościach związanych z automatyzacją procesów.
Wskazano, że jedno z badań przeprowadzonych przez Amazon Web Services wykazało, że w 2023 roku sztuczną inteligencję wdrożyło 33 proc. europejskich firm, przy czym rok wcześniej odsetek ten był jeszcze na poziomie 25 proc. Co więcej, celem Unii Europejskiej do 2030 roku jest obecność na rynku przedsiębiorstw korzystających z AI, rozwiązań chmurowych i analizy dużych zbiorów danych na poziomie 75 proc.
"Cele wyznaczone przez UE wskazują na wyraźną konieczność inwestowania w innowacje oraz w cyfrowe kompetencje pracowników, co nadal pozostaje wyzwaniem, zwłaszcza w Polsce, gdzie istotnym ograniczeniem są braki w umiejętnościach cyfrowych. Choć wdrożenie nowoczesnych narzędzi to z pewnością największy i najbardziej przełomowy krok, nie możemy zapominać także o profesjonalnym wsparciu przedsiębiorstw w ich dalszym funkcjonowaniu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Dominik Wcibisz, Regional Implementations Lead w Iron Mountain.
Iron Mountain Polska zajmuje się zarządzaniem informacją, archiwizacją i digitalizacją dokumentów. Zapewnia obsługę firm w zakresie: consultingu procesów po stronie klienta, cyklu życia dokumentów w organizacji oraz ich digitalizacji. Jest także dostawcą systemów do zarządzania procesami oraz informacją w efektywny i bezpieczny sposób. (PAP Biznes)
alk/ ana/