Akcje Amazona w dół pomimo lepszych od oczekiwań wyników, rozczarował segment chmurowy

Akcje Amazona w handlu pozasesyjnym spadają ponad 2 proc. pomimo przedstawienia przez spółkę lepszych od oczekiwań wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Rozczarowaniem okazały się przychody segmentu chmurowego koncernu.
Zysk Amazon na akcję w pierwszym kwartale 2025 roku wyniósł 1,59 USD w porównaniu z szacowanymi przez analityków 1,36 USD na akcję.
Przychody sięgnęły 155,67 mld USD w porównaniu z szacowanymi przez rynek 155,04 mld USD.
Przychody Amazon Web Services wyniosły w pierwszym kwartale 29,3 mld USD w porównaniu z konsensusem 29,42 mld USD. To wzrost rok do roku o 17 proc., ale w poprzednim kwartale Amazon notował wzrost przychodów o 18,9 proc.
W pierwszym kwartale działalność w chmurze rozwijała się wolniej niż oczekiwano, co było trzecim z rzędu niepowodzeniem w zakresie przychodów.
Przychody Amazon z reklamy internetowych wzrosły rok do roku o 19 proc., do 13,92 mld USD w porównaniu z oczekiwanymi przez analityków 13,74 mld USD.
Jak podaje CNBC, chociaż działalność reklamowa online Amazon stanowi ułamek całkowitej sprzedaży, w ostatnich latach stała się trzecią co do wielkości platformą na światowym rynku reklamy cyfrowej, zaraz za Alphabet i Meta.
Reklama internetowa jest obszarem szczególnego zainteresowania inwestorów ze względu na niepewność gospodarczą i rosnące napięcia między USA a Chinami w kwestii handlu. Podczas gdy cła prezydenta Donalda Trumpa na Chiny prawdopodobnie wpłyną na podstawową działalność detaliczną Amazon, jednostka reklamowa online firmy również może odczuć pewne niedogodności.
Jak dotąd firmy technologiczne zajmujące się reklamą internetową odnotowały solidne zyski w pierwszym kwartale, ostrzegają jednak przed potencjalnie trudniejszymi czasami w dalszej części roku. (PAP Biznes)
pr/