Akcje Netfliksa 13 proc. w górę, spółka pokazała wyższe od oczekiwań wyniki (opis)
Akcje serwisu Netflix wzrosły o ponad 13 proc. w handlu pozasesyjnym po tym, jak firma opublikowała wyniki za czwarty kwartał 2024 roku, które przebiły oczekiwania inwestorów.
Zysk Netfliksa w czwartym kwartale na akcję wyniósł 4,27 USD wobec konsensusu analityków przewidującego 4,20 USD zysku na akcję.
Przychody Netfliksa w czwartym kwartale wzrosły o 16 proc. rok do roku, osiągając 10,25 mld USD, czyli więcej niż przewidywania analityków na poziomie 10,11 mld USD.
Dodatkowo firma przekroczyła 300 milionów płatnych substrypcji, co stanowi rekordowy wzrost o 19 milionów subskrybentów. Firma podała, że wzrost był napędzany przez zawartość, ulepszony produkt i typową sezonowość w czwartym kwartale. Analitycy spodziewali się, że liczba subskrybentów na koniec kwartału wyniesie 290,9 mln.
"Wchodzimy w rok 2025 z dużym impetem" – napisał Netflix w notatce do inwestorów, mówiąc, że w 2024 roku dodał rekordową liczbę 41 milionów subskrybentów i ponownie przyspieszył wzrost.
Firma zrewidowała swoje prognozy, przewidując przychody w wysokości od 43,5 mld USD do 44,5 mld USD w 2025 r., co stanowi wzrost o pół miliarda dolarów w stosunku do poprzedniej prognozy.
Spółka podała, że zaktualizowane prognozy odzwierciedlają poprawę fundamentów biznesowych.
Czwarty kwartał był ostatnim, za który Netflix raportował kwartalną liczbę płatnych subskrybentów, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Zamiast tego zacznie raportować półroczny "raport zaangażowania" wraz z publikacjami za drugi i czwarty kwartał.
Gigant streamingowy poinformował, że ponieważ nadal inwestuje w programy, które cenią jego użytkownicy, podniesie ceny usługi dla większości planów w USA, Kanadzie, Portugalii i Argentynie.
W Stanach Zjednoczonych podstawowa usługa z reklamami wzrosłaby o 1 USD miesięcznie do 7,99 USD, co oznacza wzrost ceny o 14 proc., podczas gdy pakiet premium będzie kosztował 24,99 USD, co oznacza wzrost o 9 proc.
Netflix poinformował, że jego oferta programowa w czwartym kwartale przekroczyła jego wewnętrzne oczekiwania. Mecz bokserski Jake Paul kontra Mike Tyson stał się najczęściej transmitowanym wydarzeniem sportowym, a dwa mecze National Football League w Boże Narodzenie dostarczyły dwóch z najczęściej transmitowanych rozgrywek w historii ligi.
Serwis skorzystał również z drugiego sezonu thrillera "Squid Game", który według firmy jest na dobrej drodze, aby stać się jednym z najchętniej oglądanych oryginalnych seriali.
Firma ma najniższy wskaźnik anulowań wśród subskrybowanych usług przesyłania strumieniowego, ze wskaźnikiem rezygnacji wynoszącym 1,8 proc. w grudniu, według badacza Antenna. (PAP Biznes)
pr/