Profil:
Brand24 SABrand24 zwiększył przychody do 16,3 mln zł, II półrocze z poprawą wyników operacyjnych
Brand24 w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększył swoje przychody o jedną czwartą do 16,3 mln zł - poinformował dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów w komunikacie. Na poziomie wyniku operacyjnego i EBITDA spółka ma stratę, ale tłumaczy to kosztami, które nie powtórzą się w drugim półroczu.
Spółka 80 proc. sprzedaży realizuje w USD, a dynamika przychodów wyrażona w tej walucie wyniosła 34 proc. Osłabienie USD względem PLN zniwelowało nieco te wzrost.
Brand24 podał, że rosnące przychody to efekt zarówno rosnącego ARPU (średni przychód na klienta), jak i zwiększającej się liczby klientów i co za tym idzie MRR (miesięczne powtarzalne przychody). Na koniec czerwca 2024 r. powtarzalne przychody wyniosły 650 tys. USD (+32 proc. r/r). Ten silny trend wzrostowy trwa już 10 kwartałów.
Równie duża (+28 proc. r/r) była skala wzrostu ARPU, które sięgnęło 165 USD (657 zł). ARPU na nowych klientach wzrosło o 28 proc. rok do roku i wyniosło 197 USD (785 zł).
Zyskowność spółki została obciążona w raportowanym okresie zdarzeniem jednorazowym – kosztami przeprowadzenia procesu przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora strategicznego. Dodatkowo Brand24 poniósł w tym okresie koszty związane z rozwojem i modernizacją infrastruktury IT na potrzeby nowych funkcjonalności z zakresu AI.
W konsekwencji w pierwszym półroczu 2024 r. wynik operacyjny Brand24 wyniósł -2,3 mln zł, podczas gdy przed rokiem w tym samym czasie spółka wykazała 2,7 mln zł zysku EBIT. Podobnie wygląda EBITDA, która wyniosła -0,3 mln zł, przy +4 mln zł przed rokiem.
"Przychodowo idziemy zgodnie z naszymi założeniami. Obecnie naszym priorytetem jest zwiększania ich skali i dalsza ekspansja w stronę klienta korporacyjnego, który potrzebuje naszych narzędzi w szerszym zakresie. Dlatego również systematycznie wprowadzamy do oferty szereg nowych funkcji AI, które są realnym wsparciem dla dużych klientów. Co za tym idzie, proponujemy wyższe pakiety abonamentowe – na razie nowym klientom. Pierwsze wrażenia są pozytywne, więc wkrótce zaczniemy obejmować nowymi planami kolejne grupy odbiorców" - powiedział Michał Sadowski, prezes Brand24.
"Rozwija się nam również Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów. W tym roku przekroczymy 1 mln zł przychodów z tej działalności. Drugie półrocze będzie też dla nas z pewnością lepsze pod kątem marży, bo nie będzie obciążone kosztami transakcyjnymi, które należy postrzegać jako one-off" - dodał.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Na rynku głównym GPW spółka zadebiutowała 11 maja 2021 r. (PAP Biznes)
pr/