Profil:
DataWalk SADataWalk celuje w ponad 70 proc. wzrost przychodów w '25; widzi potencjał wzrostu marży
DataWalk nadal celuje w ponad 70 proc. wzrost przychodów w ujęciu narastającym (TTM) oraz widzi potencjał do dalszego wzrostu marży brutto - poinformowali przedstawiciele spółki podczas webinaru. Spółka obserwuje większe zainteresowanie rozwiązaniami dotyczącymi obszaru obronności.
"62 proc. wzrost spełnia nasze oczekiwania, ale jest poniżej naszych ambicji (...). Cel to ponad 70 proc. wzrost rdr. Nie poddajemy się, by ten wzrost pokazać w 2025 r." - powiedział na konferencji prasowej Łukasz Socha, CFO w DataWalk.
W ujęciu narastającym za ostatnie 12 miesięcy (TTM) wzrost przychodów DataWalk wyniósł 62 proc.
W pierwszym półroczu 2025 r. przychody wzrosły rdr o 118 proc.
Z kolei marża brutto ze sprzedaży ukształtowała się na poziomie 70 proc., w porównaniu do 22 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.
"Widzimy potencjał do dalszego wzrostu marży" - dodał Socha.
W raporcie DataWalk podano wartość lejka sprzedażowego (SQL) oraz wartość pozyskanych kontraktów (TCV) w ujęciu narastającym za ostatnie 12 miesięcy (TTM).
Wartość SQL wynosi obecnie ok. 70 mln USD, wobec 76,6 mln USD w pierwszym kwartale 2025 r. i 72 mln USD w drugim kwartale.
Wartość pozyskanych kontraktów (TCV) wynosi 16,8 mln USD, wobec 15,6 mln USD w drugim kwartale.
Jak wyjaśnił prezes Paweł Wieczyński, zmiany w lejku sprzedażowym są naturalne i te wartości będą się wahać z kwartału na kwartał.
"Firma jest na wczesnym etapie (...), więc w niektórych kwartałach poziom będzie wyższy, w innych niższy. Każdy kontrakt może być dla nas znaczący. Pracujemy nad kontraktami o różnej wartości, gdy będzie ich więcej będzie też większa stabilizacja" - powiedział.
Prezes poinformował, że na rynku widoczne jest większe zainteresowanie rozwiązaniami dotyczącymi obszaru obronności.
"Obserwujemy na rynku trend zwiększonego zainteresowania dotyczącego obronności. Jest więcej materiałów publikowanych na ten temat, więcej kampanii (...), więcej instytucji, ministerstw obrony jest zainteresowanych możliwością partnerstwa. W tym roku widzimy zainteresowanie większe niż kiedykolwiek" - powiedział prezes.
W prezentacji podano, że biorąc pod uwagę tempo i poziom wykorzystywanych środków cash runway spółki wynosi 42 miesiące.
DataWalk specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań do analizy danych poprzez własną opatentowaną platformę analityczną. Grupa oferuje narzędzia znajdujące zastosowanie głównie w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym. Platforma umożliwia wykrywanie wyłudzeń, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy oraz analizowanie i monitorowanie procesów biznesowych. (PAP Biznes)
doa/ asa/