ElevenLabs pozyskało 180 mln USD finansowania
ElevenLabs pozyskało 180 milionów USD finansowania w Serii C, której współprzewodziły fundusze a16z i ICONIQ Growth. W najnowszej rundzie firma została wyceniona na 3,3 mld USD - podała firma w komunikacie prasowym. Finansowanie ma pomóc uczynić mowę podstawowym sposobem cyfrowej interakcji.
ElevenLabs zostało założone w 2022 roku przez dwóch polskich przedsiębiorców – Mateusza Staniszewskiego i Piotra Dąbkowskiego. Firma prowadzi działalność w sektorze generatywnej sztucznej inteligencji audio.
ElevenLabs od początku działalności pozyskał od inwestorów łącznie 281 mln USD w czterech rundach finansowania.
W najnowszej Serii C ElevenLabs pozyskało 180 mln USD. W rundzie wzięli udział nowi inwestorzy – NEA, World Innovation Lab (WiL), Valor, Endeavor Catalyst Fund i Lunate, przy udziale dotychczasowych – Sequoia Capital, Salesforce Ventures, Smash Capital, SV Angel, NFDG i BroadLight Capital.
Finansowanie zapewnili też inwestorzy strategiczni, w tym Deutsche Telekom, LG Technology Ventures, HubSpot Ventures, NTT DOCOMO Ventures i RingCentral Ventures.
Od uruchomienia swojej platformy w styczniu 2023 roku, ElevenLabs ciągle udoskonala swoje modele audio AI i wprowadziło nowe produkty, takie jak konwersacyjna AI, umożliwiająca agentom AI generowanie naturalnie brzmiącej mowy w czasie rzeczywistym, oraz aplikacja mobilna ElevenReader.
W ciągu ostatniego roku ElevenLabs dodało m.in. narzędzia do generowania mowy, projektowania głosów, monetyzacji, efektów dźwiękowych, dubbingu wspieranego przez AI w 32 językach.
W listopadzie 2024 roku ElevenLabs ogłosiło inwestycję 44 mln zł (11 mln USD) w rozwój polskiego ekosystemu AI, w tym otwarcie centrum R&D w Warszawie, w którym zamierza zatrudnić do końca roku ok. 30 specjalistów z obszaru AI research. Polskie biuro to także siedziba firmy w Unii Europejskiej.
W 2025 roku ElevenLabs koncentruje się na zwiększeniu możliwości współpracy między ludźmi w ramach swojej platformy AI, otwieraniu dostępu do najnowszych badań, rozwoju agentów konwersacyjnej AI oraz wprowadzaniu kolejnych narzędzi i funkcji na urządzenia mobilne, aby zwiększyć możliwości ich wykorzystania. Firma dąży również do obsługi wszystkich języków, akcentów i dialektów na świecie. (PAP Biznes)
mcb/ gor/