Profil:
Passus SAGrupa Passus liczy na pozyskanie do trzech dużych klientów w II półroczu '25
Grupa Passus, specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie i monitorowaniu sieci, liczy na pozyskanie do dwóch dużych klientów w drugiej połowie 2025 roku - poinformował prezes spółki podczas konferencji prasowej. Spółka pozytywnie patrzy na trzeci kwartał.
Prezes w kwietniu informował, że celem spółki jest, aby co roku pozyskiwać na wieloletnią współpracę minimum jednego dużego klienta z dowolnego z sektorów.
"W tym roku liczyliśmy, nawet na dwóch do trzech (dużych - PAP Biznes) klientów i jesteśmy na dobrej drodze, żeby to zrobić. Mówiąc wprost, jeszcze to się nie udało ze względu, że to są duzi klienci, którzy standardowo pojawiają się w kwartale trzecim i czwartym" - powiedział Bartosz Dzirba, prezes Passus.
Zarząd podtrzymuje cele strategiczne do 2026 roku, chce osiągnąć minimum 15 proc. średniorocznego wzrostu przychodów ze sprzedaży, chce utrzymać wzrost rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 10 proc. oraz zamierza kontynuować wypłatę dywidendy zgodnie z polityką dywidendową, tj. min. 25 proc. zysku netto j.d.
"Przypominam, jest to średnioroczny wzrost do 2026 roku. Myślę, że po trzecim kwartale będziemy w stanie troszkę więcej powiedzieć. Pozytywnie patrzymy na kwartał trzeci, mimo że w zeszłym roku ta baza była dosyć wysoka” - powiedział prezes.
Grupa w III kwartale 2024 r. miała 3,4 mln zł zysku operacyjnego, 25,2 mln zł przychodów i wypracowała 1,2 mln zł zysku netto.
Prezes dodał, że wierzy, iż w tym roku spółce również uda się wykazać dobry wynik za trzeci kwartał.
Strata netto Passusa zmniejszyła się w I półroczu 2025 r. do 0,8 mln zł z 4 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. EBITDA spółki wyniosła 0,1 mln zł wobec ujemnego wyniku na poziomie 2,2 mln zł po pierwszym półroczu w 2024 roku.
Przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 r. wzrosły o 12,5 proc. rdr do 26,1 mln zł, przy czym obydwa kwartały były zbliżone pod względem poziomu biznesu do analogicznych okresów roku poprzedniego.
W samym II kwartale spółka wypracowała 14,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 0,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. EBITDA spółki wyniosła 0,3 mln zł, a strata netto wyniosła 0,2 mln zł. Analogicznie rok wcześniej EBITDA była ujemna na poziomie 1,2 mln zł, a strata netto wyniosła 1,3 mln zł. (PAP Biznes)
gaw/ asa/