KE uznała zobowiązanie Aliexpress ws. przejrzystości reklam, nadal widzi naruszenia DSA - Virkkunen (aktl.)
Komisja Europejska uznała za wiążące zobowiązanie Aliexspress w sprawie przejrzystości reklam platformy i jej systemów rekomendacyjnych, ale nadal dostrzega naruszenia Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) - poinformowała wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Henna Virkkunen podczas szczytu UE CEE Digital Summit w Gdańsku.
"Chcę poinformować o decyzji Komisji Europejskiej w sprawie Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA). Mamy jasne zasady: to, co nielegalne offline, jest nielegalne również online. Dziś podjęliśmy dwa kroki w sprawie Aliexpress i zgodności (platformy - PAP) z DSA" - powiedziała wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Henna Virkkunen.
"Po pierwsze – przyjęliśmy i uznaliśmy za wiążące zobowiązania Aliexpress w zakresie przejrzystości reklam i systemów rekomendacyjnych. Po drugie – nadal dostrzegamy poważne naruszenia DSA. Platforma niewystarczająco przeciwdziała rozpowszechnianiu nielegalnych reklam i nie inwestuje wystarczająco w ich moderację. Opublikowaliśmy wstępne ustalenia. Aliexpress może się teraz do nich ustosunkować. Szczegóły znajdują się w komunikacie prasowym Komisji" - dodała.
Do wypowiedzi wiceprzewodniczącej Komisji Europejskiej odnieśli się przedstawiciele AliExpresss.
"Od samego początku aktywnie angażowaliśmy się i ściśle współpracowaliśmy z Komisją Europejską w tym procesie – i nadal będziemy to robić. Jak potwierdza dzisiejszy komunikat, Komisja dostrzegła nasze zaangażowanie w zapewnienie wysokiego poziomu ochrony konsumentów oraz przejrzystości, czego wyrazem są szerokie i szczegółowe dobrowolne zobowiązania, które zaproponowaliśmy i uzgodniliśmy" - napisali przedstawiciele AliExpresss w komunikacie.
"Pozostajemy w pełni oddani działaniu zgodnie z przepisami Aktu o usługach cyfrowych (DSA) oraz realizacji naszych zobowiązań. Jesteśmy przekonani, że dalszy dialog z Komisją pozwoli na skuteczne rozwiązanie wszelkich pozostałych kwestii i osiągnięcie pozytywnego oraz zgodnego z regulacjami rezultatu" - dodali.
Przedstawiciele sklepu poinformowali, że AliExpress jest zobowiązany do zapewniania bezpiecznego i zgodnego z przepisami rynku dla konsumentów w Europie i na całym świecie, z poszanowaniem obowiązujących zasad i regulacji w krajach, w których prowadzi działalność.(PAP Biznes)
mcb/ mbi/ osz/