Profil:
Vercom SAVercom miał w III kw. 31,4 mln zł zysku EBITDA wobec konsensusu 30,8 mln zł
Vercom miał w III kw. 2025 roku 31,4 mln zł zysku EBITDA oraz 19,9 mln zł zysku netto j.d. - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensusu PAP Biznes zakładał, że wynik EBITDA wyniesie 30,8 mln zł, a zysk netto j.d. 21,5 mln zł.
W analogicznym okresie 2024 roku spółka osiągnęła 28,5 mln zł EBITDA oraz 19,4 mln zł zysku netto j.d.
Z kolei skorygowana EBITDA spółki była o 23 proc. wyższa rdr i wyniosła 35 mln zł.
Przychody spółki za III kw. wyniosły 116,5 mln zł wobec 115,6 mln zł konsensusu. W III kw. 2024 roku spółka odnotowała 145,1 mln zł przychodów.
Zysk operacyjny wyniósł 27,7 mln zł wobec prognoz na poziomie 26,9 mln zł. W tożsamym okresie poprzedniego roku spółka odnotowała 24,5 mln zł EBIT.
W komunikacie prasowym wskazano, że spółka pozyskała ponad 11 tysięcy nowych użytkowników - trzykrotnie więcej niż średnia za poprzednie cztery kwartały. Efektem tego był wzrost bazy klientów o 22 proc. rdr. do ponad 111 tys.
Ponadto Vercom odnotował dynamiczny wzrost wykorzystania nowych kanałów komunikacji takich jak RCS czy OTT, po które coraz chętniej sięgają spółki szukające skutecznych metod angażowania swoich odbiorców przed zbliżającym się szczytem sezonu sprzedażowego.
"Pozytywne trendy, które obserwujemy zarówno w segmencie klientów SME jak i Enterprise, pozwoliły nam wykonać kolejny duży krok w stronę realizacji celu EBITDA na ten rok na poziomie 135 mln zł. Przyspieszenie dynamiki wzrostu, szczególnie widoczne pod koniec minionego kwartału, to także dobry prognostyk przed zbliżającym się szczytem sezonu sprzedażowego" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor finansowy spółki, Łukasz Szałaśnik.
"Warto zauważyć, że osiągamy wyniki zgodne z założeniami pomimo niesprzyjających kursów walutowych, których łączny wpływ na zysk brutto na sprzedaży w tym roku to już ponad 3,5 mln zł" - dodał.
Największe postępy w adopcji rozwiązań opartych o AI dotyczyły w III kwartale usługi MailerLite. Wskazno, że dzięki wykorzystaniu AI, średni czas aktywacji nowych klientów w MailerLite skrócił się z ponad 1 dnia do mniej niż godziny, a ponad 70 proc. zapytań trafiających do biura obsługi klienta jest już obsługiwanych w pełni automatycznie.
Dodatkowo, spółka uruchomiła tzw. "Model Context Protocol" (MCP). Jest to standard komunikacji, który pozwala na bezpieczną integrację narzędzi AI takich jak ChatGPT z zewnętrznymi usługami.
W III kw. zostały również wdrożone zmiany w darmowym planie obejmujące redukcję maksymalnej liczby subskrybentów oraz skrócenie okresu próbnego. Efektem tego było przyspieszenie monetyzacji użytkowników korzystających dotychczas z modelu freemium.
"Ostatnie dwa kwartały to okres rekordowych wzrostów rejestracji nowych użytkowników w MailerLite. Dzięki automatyzacji kluczowych procesów z wykorzystaniem AI jesteśmy w stanie nie tylko szybciej rosnąc, ale także zapewnić klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, co ma istotny wpływ na poziomy konwersji oraz retencję użytkowników" - powiedział członek zarządu odpowiedzialny za obszar klientów SME, Indre Sizovaite.
"Spodziewamy się, że efekty tych działań w połączeniu z przyspieszeniem monetyzacji użytkowników freemium powinny przełożyć się na trwałe zwiększenie liczby pozyskiwanych płacących klientów także w kolejnych kwartałach" - dodał. (PAP Biznes)
mcb/ asa/