W pierwszej połowie '25 użytkownicy Blika wydali online ponad 100 mld zł
W ciągu pierwszego półrocza 2025 roku użytkownicy Blika wydali online 102 mld zł, czyli o 29 proc. więcej niż rok wcześniej, co oznacza, że kanał ten w Bliku rośnie niemal trzy razy szybciej niż polski rynek e-commerce - poinformowała członkini zarządu Polskiego Standardu Płatności Katarzyna Matuszczyk.
Podała, że średnia wartość transakcji w tym kanale wynosi 155 zł, a średnia wartość transakcji w usłudze Blik Płacę Później, która jest również częścią tego kanału, wynosi 321 zł.
"Jeśli chodzi o wartość transakcji to najpopularniejsze kategorie w pierwszym półroczu w tym kanale to moda, usługi finansowe i płatności za rachunki. Natomiast jeśli chodzi o liczbę transakcji, to top trzy kategorie to zakłady bukmacherskie, usługi transportowe oraz moda" - powiedziała Matuszczyk na konferencji.
Ogółem liczba transakcji Blikiem w I połowie 2025 roku wyniosła 1,39 mld zł, czyli o 24 proc. więcej rdr. Wartość transakcji wyniosła natomiast 207,3 mld zł, co oznacza wzrost niemal o jedną trzecią w porównaniu do pierwszego półrocza 2024 roku.
W pierwszej połowie 2025 roku w kanale się e-commerce dokonano blisko 662 mln transakcji, czyli o 22 proc. więcej niż rok wcześniej.
Pod koniec pierwszego półrocza 2025 roku było 19,4 mln aktywnych użytkowników Blika. (PAP Biznes)
seb/ ana/