Wyniki Apple powyżej oczekiwań, rozczarowały przychody z usług

Wyniki Apple w drugim kwartale roku fiskalnego 2024/25 okazały się wyższe od oczekiwań zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków. Akcje koncernu idą jednak ponad 2 proc. w dół w handlu pozasesyjnym z powodu rozczarowującej sprzedaży usług.
Zysk Apple na akcję kwartale wyniósł 1,65 USD w porównaniu do 1,63 USD oczekiwanych przez rynek.
Przychody koncernu sięgnęły 95,36 mld dolarów w porównaniu do 94,66 mld dolarów konsensusu.
Marża brutto na koniec drugiego kwartału wyniosła 41,7 proc. w porównaniu do 47,1 proc. oczekiwanych przez analityków.
Analitycy spodziewają się, że zysk na akcję w trzecim kwartale wyniesie 1,48 USD przy sprzedaży wynoszącej 89,45 mld USD.
Apple poinformowało, że jego zarząd zatwierdził do 100 miliardów dolarów w odkupach akcji w tym kwartale, w porównaniu do 110 mld USD w zeszłym roku. Apple poinformowało również, że wypłaci dywidendę w wysokości 26 centów za akcję, co stanowi wzrost o 4 proc.
„W dalszym ciągu planujemy coroczne zwiększanie dywidendy” – powiedział prezes Apple Tim Cook w rozmowie z CNBC.
Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 24,78 mld USD w tym kwartale, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej zysk ten wyniósł 23,64 mld USD.
Najważniejsza linia produktów firmy, iPhone’y, przekroczyła szacunki sprzedaży na poziomie 46,8 mld USD w kwartale. Całkowita sprzedaż linii produktów wzrosła o nieco poniżej 2 proc. w ujęciu rocznym.
Cook w rozmowie z CNBC pochwalił dwucyfrowy wzrost usług do 26,65 mld USD przychodów w tym kwartale, co stanowi roczny wzrost o 11,65 proc. Jednak przychody z usług były nieznacznie niższe od oczekiwań StreetAccount, a w zeszłym roku dział usług Apple wzrósł o 14,2 proc. w kwartale kończącym się w marcu.
Sprzedaż sprzętu Apple w tym kwartale ogólnie rzecz biorąc wypadła dobrze.
Sprzedaż komputerów Mac wzrosła o prawie 7 proc. do nieco poniżej 8 mld USD, a sprzedaż iPadów wzrosła o 15 proc. w ujęciu rocznym do 6,4 miliarda dolarów.
Dział urządzeń noszonych Apple, obejmujący sprzedaż Apple Watch, AirPods i akcesoriów, odnotował spadek o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, osiągając przychód w wysokości 7,52 mld USD.
Sprzedaż w Chinach, Tajwanie i Hongkongu spadła nieznacznie rok do roku do 16 miliardów dolarów.
Z drugiej strony sprzedaż w Ameryce, największym rynku Apple, wzrosła o prawie 8 proc. Prezes Cook powiedział Steve’owi Kovachowi z CNBC, że Apple nie zauważyło dowodów na „przyspieszenie” zamówień z powodu ceł. (PAP Biznes)
pr/