Wyniki Apple powyżej oczekiwań, rozczarowały przychody z usług

DOC.20241031.49976820.pap_20240920_020.jpg

Wyniki Apple w drugim kwartale roku fiskalnego 2024/25 okazały się wyższe od oczekiwań zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków. Akcje koncernu idą jednak ponad 2 proc. w dół w handlu pozasesyjnym z powodu rozczarowującej sprzedaży usług.


Zysk Apple na akcję kwartale wyniósł 1,65 USD w porównaniu do 1,63 USD oczekiwanych przez rynek.

Przychody koncernu sięgnęły 95,36 mld dolarów w porównaniu do 94,66 mld dolarów konsensusu.

Marża brutto na koniec drugiego kwartału wyniosła 41,7 proc. w porównaniu do 47,1 proc. oczekiwanych przez analityków.

Analitycy spodziewają się, że zysk na akcję w trzecim kwartale wyniesie 1,48 USD przy sprzedaży wynoszącej 89,45 mld USD.

Apple poinformowało, że jego zarząd zatwierdził do 100 miliardów dolarów w odkupach akcji w tym kwartale, w porównaniu do 110 mld USD w zeszłym roku. Apple poinformowało również, że wypłaci dywidendę w wysokości 26 centów za akcję, co stanowi wzrost o 4 proc.

„W dalszym ciągu planujemy coroczne zwiększanie dywidendy” – powiedział prezes Apple Tim Cook w rozmowie z CNBC.

Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 24,78 mld USD w tym kwartale, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej zysk ten wyniósł 23,64 mld USD.

Najważniejsza linia produktów firmy, iPhone’y, przekroczyła szacunki sprzedaży na poziomie 46,8 mld USD w kwartale. Całkowita sprzedaż linii produktów wzrosła o nieco poniżej 2 proc. w ujęciu rocznym.

Cook w rozmowie z CNBC pochwalił dwucyfrowy wzrost usług do 26,65 mld USD przychodów w tym kwartale, co stanowi roczny wzrost o 11,65 proc. Jednak przychody z usług były nieznacznie niższe od oczekiwań StreetAccount, a w zeszłym roku dział usług Apple wzrósł o 14,2 proc. w kwartale kończącym się w marcu.

Sprzedaż sprzętu Apple w tym kwartale ogólnie rzecz biorąc wypadła dobrze.

Sprzedaż komputerów Mac wzrosła o prawie 7 proc. do nieco poniżej 8 mld USD, a sprzedaż iPadów wzrosła o 15 proc. w ujęciu rocznym do 6,4 miliarda dolarów.

Dział urządzeń noszonych Apple, obejmujący sprzedaż Apple Watch, AirPods i akcesoriów, odnotował spadek o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, osiągając przychód w wysokości 7,52 mld USD.

Sprzedaż w Chinach, Tajwanie i Hongkongu spadła nieznacznie rok do roku do 16 miliardów dolarów.

Z drugiej strony sprzedaż w Ameryce, największym rynku Apple, wzrosła o prawie 8 proc. Prezes Cook powiedział Steve’owi Kovachowi z CNBC, że Apple nie zauważyło dowodów na „przyspieszenie” zamówień z powodu ceł. (PAP Biznes)

pr/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5527 0,18%
1 EUR 4,2720 -0,17%
1 GBP 5,0232 -0,19%
100 JPY 2,6350 0,14%
1 USD 3,7467 -0,49%