Creepy Jar szacuje, że w II kw. miał 3,3 mln zł zysku netto, konsensus 2,8 mln zł

Creepy Jar szacuje, że w II kw. 2025 r. wypracował zysk netto w kwocie 3,3 mln zł wobec konsensusu na poziomie 2,8 mln zł - podał producent gier wideo w komunikacie.


Jak podano we wstępnych danych finansowych, w całym I półroczu 2025 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 14,0 mln zł wobec 14,8 mln zł w I półroczu 2024 r. (spadek o 5 proc. rdr), zysk z działalności operacyjnej wyniósł 7,6 mln zł wobec 5,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 48 proc. rdr), a zysk netto wyniósł 8,3 mln zł wobec 6,1 mln zł w I półroczu 2024 r. (wzrost o 36 proc. rdr).

Krótkoterminowe aktywa finansowe wyniosły 71,9 mln zł na dzień 30 czerwca 2025 r. wobec 76,6 mln zł na dzień 31 grudnia 2024 r.

"Obniżenie przychodów o 5 proc. rdr w I półroczu 2025 r. jest konsekwencją niższej wartościowo sprzedaży gry Green Hell na platformie PC/Steam. Jednocześnie spółka osiągnęła w analizowanym okresie wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto (odpowiednio o 48 proc. i 36 proc. rdr) oraz wyższą rentowność" - napisano.

Rentowność zysku z działalności operacyjnej wyniosła 54 proc. wobec 35 proc. w I półroczu 2024 r., z kolei rentowność zysku netto wzrosła do 59 proc. wobec 41 proc. rok wcześniej.

"Głównym czynnikiem wpływającym na wyższą rentowność było ujęcie w księgach rachunkowych za I półrocze 2025 r. korekty kosztu związanego z Programem Motywacyjnym na lata 2023-2025. Wynikała ona z przeszacowania liczby akcji przewidywanej do przyznania w ramach Programu Motywacyjnego, związanego z ustaleniem terminu premiery gry StarRupture na datę po zakończeniu okresu trwania Programu Motywacyjnego. W efekcie koszt Programu Motywacyjnego w I półroczu 2025 r. wyniósł 668 tys. zł wobec 2,4 mln zł w 1 półroczu 2024 r." - napisano.

Dodano, że w analizowanym okresie łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach PC/Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 842 tys., kopii, z czego 139 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox.

Podano, że w oparciu o wstępne dane sprzedażowe dostępne na dzień niniejszego raportu, szacunkowa sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy od początku 2025 r. wyniosła 1,07 mln kopii, z czego 171 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.

Poniżej przedstawiamy wstępne wybrane dane finansowe Creepy Jar w drugim kwartale 2025 roku, wyliczone przez PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.

Dane w mln zł.

2Q2025 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2025 rdr
Przychody 5,5 6,4 -14,3% -27,9% -36,1% 14,0 -5,7%
EBIT 2,7 2,4 13,1% 20,8% -43,9% 7,6 48,1%
zysk netto j.d. 3,3 2,8 19,1% 17,4% -34,0% 8,3 35,6%
marża EBIT 50,0% 37,2% 12,76 20,15 -7,03 54,29% 19,74
marża netto 60,4% 43,4% 17,02 23,32 1,89 59,29% 18,07

(PAP Biznes)

alk/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5135 -0,36%
1 EUR 4,2558 -0,19%
1 GBP 4,9354 -0,48%
100 JPY 2,4725 -0,84%
1 USD 3,6434 -0,30%