Cyfrowy Polsat miał w II kw. 823,8 mln zł skor. EBITDA wobec 812 mln zł konsensusu (opis)

Zysk netto j.d. grupy Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2025 r. spadł do 112,9 mln zł z 146,4 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA wyniosła 823,8 mln zł wobec 843,9 mln zł w tym samym okresie 2024 r. - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 812 mln zł skorygowanej EBITDA i 113,7 mln zł zysku netto j.d.

logo.jpg

Zysk netto spółki w II kwartale 2025 r. spadł o 22,9 proc. rok do roku i wzrósł o 36,7 proc. w ujęciu kwartalnym.

Przychody wyniosły 3.590,4 mln zł wobec konsensusu na poziomie 3.585,8 mln zł. Przychody wzrosły o 3,9 proc. rdr i o 1,7 proc. kdk.

Skorygowana EBITDA wyniosła 823,8 mln zł i była o 1,5 proc. powyżej konsensusu na poziomie 812 mln zł. Z kolei w ujęciu rok do roku spadła o 19,4 proc. rdr, ale wzrosła 1,8 proc. kdk.

EBIT wyniósł 384,3 mln zł i był o 4 proc. niższy od konsensusu na poziomie 400,3 mln zł. Zysk operacyjny Cyfrowego Polsatu spadł w drugim kwartale o 3 proc. rdr i zaliczył również 6,3 proc. spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Przychody detaliczne od klientów indywidualnych i biznesowych wyniosły w II kwartale 1.811,3 mln zł wobec 1.784,4 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku.

Cyfrowy Polsat podał, że łączna liczba klientów B2C w modelu kontraktowym wyniosła na koniec drugiego kwartału 5.692 tys., czyli o 1,1 proc. mniej rdr. Wskazano, że na erozję bazy wpływ miała m.in. mniejsza popularność technologii satelitarnej, jak również utrzymujący się proces konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego.

Na koniec drugiego kwartału 2025 roku spółka odnotowała spadek wskaźnika odejść wśród klientów B2C w okresie 12-miesięcznym (churn) o 0,4 p.p., do poziomu 7,1 proc. W raporcie wyjaśniono, że utrzymujący się na niskim poziomie churn to przede wszystkim efekt wysokiej lojalności klientów usług łączonych.

Na koniec drugiego kwartału Cyfrowy Polsat świadczył dla klientów B2C 13.279 tys. usług kontraktowych (RGU), czyli o 193 tys. (+1,5 proc.) więcej niż przed rokiem. W ocenie spółki motorem wzrostu była wysoka sprzedaż usług telefonii mobilnej (+209 tys., +3,3 proc. rdr) oraz usług dostępu do internetu (+159 tys., +7,9 proc. rdr), w szczególności usług dostępu do internetu w technologiach stacjonarnych.

Wskazano również, że utrzymuje się trend spadkowy na bazie usług płatnej telewizji, która spadła o 175 tys. (-3,7 proc.) rdr, do poziomu 4.574 tys. RGU na koniec drugiego kwartału.

"Głównym powodem spadku pozostaje mniejsza liczba świadczonych usług telewizji satelitarnej, co jest częściowo kompensowane rosnącą liczbą usług telewizyjnych świadczonych w technologii internetowe" - napisano.

Ponadto nasycenie bazy naszych klientów B2C usługami łączonymi, wyrażone wskaźnikiem usług kontraktowych przypadających na jednego klienta B2C wzrosło o 2,6 proc. rdr do poziomu 2,33 na koniec czerwca 2025 roku. Jak dodano, Cyfrowy Polsat wierzy, że dalsza saturacja bazy klientów usługami łączonymi będzie miała pozytywny wpływ na wzrost liczby świadczonych przez nią usług kontraktowych w przyszłości oraz będzie wspierała utrzymanie wskaźnika churn na niskim poziomie.

Na koniec drugiego kwartału 2025 roku liczba klientów korzystających z oferty usług łączonych wyniosła 3.013 tys., notując wzrost o 49 tys., czyli o 1,7 proc. rdr. Jak podano, przekłada się to na nasycenie bazy klientów kontraktowych usługami łączonymi na poziomie 52,9 proc. (+1,4 p.p. rdr). Ta grupa klientów korzystała na koniec czerwca 2025 roku z 10.614 tys. usług, o 832 tys. więcej niż rok wcześniej (+8,5 proc. rdr).

Na 30 czerwca 2025 roku liczba aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 2.376 tys., co oznacza spadek o 233 tys. (-8,9 proc. rdr). Głównym powodem spadku bazy usług przedpłaconych była niższa o 204 tys. (-8,2 proc. rdr) liczba świadczonych przedpłaconych RGU telekomunikacyjnych, wynosząca na koniec drugiego kwartału 2025 roku 2.293 tys. usług. W raporcie wskazano, że spadek wynika przede wszystkim z wysokiego poziomu konkurencyjności w tym segmencie rynku.

Liczba usług przedpłaconych płatnej telewizji spadła o 29 tys. (-25,9 proc.) rdr, co w ocenie spółki było spowodowane niższą sprzedażą pakietów Polsat Box Go Sport. Spadek w ocenie Cyfrowego Polsatu był związany z tym, że w okresie porównawczym odbywały się cieszące się popularnością wydarzenia sportowe.

Dodano, że pomimo spadku liczby świadczonych usług przedpłaconych, ARPU utrzymuje się na relatywnie wysokim poziomie. Średni miesięczny przychód na usługę przedpłaconą wyniósł 17,7 zł w drugim kwartale (-1,7 proc. rdr) oraz 17,3 zł w pierwszym półroczu 2025 roku (-2,3 proc. rdr)

Łączna liczba klientów kontraktowych B2B wyniosła na koniec drugiego kwartału 68 tys., o 0,7proc. mniej rdr.

"Skala obsługiwanej przez nas bazy klientów B2B pozostaje relatywnie stabilna w długim okresie, co dowodzi wysokiej" - napisano w raporcie.

Ponadto wskazano, że spółka jednocześnie utrzymuje wysoki poziom ARPU klientów B2B, który w drugim kwartale 2025 roku wyniósł 1.545 zł średniomiesięcznie (+4 proc. rdr), a w pierwszym półroczu 2025 roku 1.526 zł średniomiesięcznie (+2,6 proc. rdr).

Udział w oglądalności komercyjnej kanałów Grupy Polsat Plus wyniósł 22,5 proc. w drugim kwartale 2025 roku (+0,4 p.p. rdr) oraz 22,3 proc. w pierwszym półroczu 2025 roku (+0,5 p.p. rdr).

W drugim kwartale średniomiesięczna liczba użytkowników (wskaźnik real users z badania Mediapanel) stron i aplikacji internetowych należących do grupy Polsat-Interia wyniosła 21.016 tys., co oznacza wzrost o 636 tys. (+3,1 proc.) rdr, a w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 21.009 tys., o 342 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku.

Średniomiesięczna liczba odsłon stron i aplikacji internetowych należących do Grupy Polsat-Interia osiągnęła poziom 1,95 mld w drugim kwartale 2025 roku (+7,9 proc. rdr) oraz 1,93 mld w pierwszym półroczu 2025 roku (+3,3 proc. rdr).

W drugim kwartale 2025 roku grupa wyprodukowała 314 GWh energii elektrycznej ze wszystkich posiadanych źródeł OZE, co oznaczało wzrost o 92 GWh (+41,4 proc.) rdr.

Łączny wolumen wyprodukowanej energii elektrycznej w pierwszym półroczu 2025 roku wyniósł 592,3 GWh i był wyższy o 171,4 GWh (+40,7 proc.) rdr.

Przychody ze sprzedaży energii z produkcji własnej wyniosły 158,4 mln zł w drugim kwartale 2025 roku i były wyższe o 86,4 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. (PAP Biznes)

mcb/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5146 0,12%
1 EUR 4,2455 -0,12%
1 GBP 4,9329 0,42%
100 JPY 2,4625 0,01%
1 USD 3,6359 -0,11%