Nowe otwarcie w sponsoringu ORLENU. „Stawiamy na kulturę, naukę i amatorski sport” (MediaRoom)

1.jpg

Polityka sponsoringowa Grupy ORLEN polega przede wszystkim na słuchaniu potrzeb. Obszar kultury i nauki zyskał w niej nową tożsamość, z mocnym akcentem na budowanie partnerstw. „Bardzo zależy nam na współpracy z instytucjami lokalnymi, budowaniu wspólnoty wokół jednostek kultury, które działają poza wielkimi aglomeracjami. To one są dziś kluczowe w budowaniu wrażliwości na kulturę, naukę i sztukę” – podkreślała podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w ORLENIE. Jednocześnie sport pozostaje nadal ważnym filarem działalności sponsorskiej spółki.


Działania sponsoringowe Grupy ORLEN opierają się na dwóch filarach – wsparciu kultury i nauki oraz sportu. W tej drugiej dziedzinie koncern skupiał się dotychczas na profesjonalnych sportowcach i osiągających znaczące sukcesy klubach czy związkach sportowych. Teraz polityka ta uległa weryfikacji i aktualizacji. Koncern zainaugurował nowy program pod nazwą „Sportowy ORLEN”, do którego rekrutacja właśnie dobiegła końca. Program powstał z myślą o sporcie amatorskim i akademiach trenujących dzieci i młodzież w całej Polsce.

„Chcemy wykreować modę na sport”

ORLEN zainicjował także kampanię „Sport to szkoła życia” z udziałem gwiazd polskiego sportu, mistrzów olimpijskich: Aleksandry Mirosław, Anity Włodarczyk i Bartosza Kurka. Program wsparcia amatorskich klubów sportowych oraz towarzysząca mu kampania są reakcję koncernu na stale malejące zainteresowanie aktywnością fizyczną wśród najmłodszych oraz rekordową w skali Europy liczbę zwolnień polskich uczniów z zajęć wychowania fizycznego.

„Celem programu jest znalezienie rozwiązania problemu, jakim jest bardzo niska aktywność dzieci i młodzieży. Ten problem narasta od wielu lat, więc pomyśleliśmy sobie, że nadszedł czas, kiedy ORLEN, który ma tak ogromny wpływ na społeczności lokalne, poprzez biznes, który prowadzi, powinien spróbować zaangażować się w jego rozwiązanie. Chcemy wykreować wśród młodych ludzi modę na sport” – wyjaśniała w Sopocie Lidia Kołucka.

Kultura i nauka, czyli nowe kierunki sponsoringowe ORLENU

Sport od wielu lat jest ważny w działalności sponsoringowej ORLENU, jednak dzisiaj drugim silnym filarem tego obszaru działalności spółki staje się wsparcie kultury i nauki, z mocnym akcentem na budowanie partnerstw. Dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w ORLENIE podkreśla jak duże znaczenie ma dla koncernu edukacja dzieci i młodzieży. „Sport był, jest i będzie dla ORLENU ważny. Ale zależy nam również na tym, by ten drugi filar, obszar kultury i nauki, zyskał tożsamość i podmiotowość w ramach strategii sponsoringowej koncernu. Nawyki nabywa się w wieku pięciu, sześciu lat, w szkole, przedszkolu. Ekspozycja na kulturę, na wrażenia i emocje buduje w nas nasze wewnętrze piękno” – mówiła Lidia Kołucka.

„Zależy nam na budowaniu partnerstw. Chcemy wspierać nie tylko instytucje duże, strategiczne, ale też lokalne, funkcjonujące poza dużymi centrami. Dobrze byłoby, gdyby na przykład dzieci z małej miejscowości z południa Polski mogły przyjechać do Muzeum Narodowego, by zetknąć się ze sztuką na żywo albo by nauczyciele plastyki z Białegostoku mogli wziąć udział w warsztatach organizowanych przez Zachętę. Powinniśmy łączyć doświadczenia, aby na takiej współpracy korzystało jak najwięcej osób. To jest po prostu nasz obowiązek i tak będziemy działać” – zaznaczyła Kołucka.

Źródło informacji: ORLEN

UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5554 0,13%
1 EUR 4,2522 -0,30%
1 GBP 5,1451 -0,30%
100 JPY 2,6024 -1,51%
1 USD 4,0900 0,65%

Powiązane