Profil:
Polwax SAPolwax w strategii na lata 2025-2027 zakłada zwiększenie zysków oraz cash flow
Polwax przedstawił nową strategię na lata 2025-2027, w której jako cel wskazuje wzrost wartości spółki rozumiany jako zwiększenie zysków oraz cash flow - podała spółka w komunikacie. Polwax chce skupić się również na zadaniach związanych z m.in. polityką zakupową oraz optymalizacją i controllingiem.
Jak podano, motywami przewodnimi przyjętej strategii są: sprawdzenie scenariuszy dotyczących przyszłości instalacji „Future” (projekt został rozpoczęty w 2016 roku, następnie wstrzymany w 2019 roku), ustrukturyzowanie finansowania w związku z planowanym rozwojem oraz aktywne poszukiwanie i zabezpieczenie stabilnych dostaw kluczowego dla spółki surowca, tj. gaczu parafinowego.
"Strategia spółki koncentruje się na umacnianiu pozycji jednego z liderów w sektorze zniczy i świec poprzez ekspansję rynkową oraz wdrażanie nowoczesnych technologii produkcji, w tym opartych na surowcach bio. (...) Priorytetem jest rozwój segmentu produktów przemysłowych, ze szczególnym naciskiem na eksport. W tym celu dokonano zmian w strukturze sprzedaży, aby skuteczniej wspierać ekspansję zagraniczną" - napisano w strategii.
Jako priorytety, spółka wskazała również rozwój współpracy z sieciami handlowymi, rozwój sprzedaży i eksportu, pozyskiwanie alternatywnych surowców, eksport antyzbrylaczy ekologicznych oraz rozwój sprzedaży zniczy.
Spółka stawia sobie zadania operacyjne, które mieszczą się w 5 segmentach - polityce zakupowej, optymalizacji i controllingu, produkcji, segmencie zniczowym, przemyśle oraz infrastrukturze.
Nowa polityka zakupowa zakłada m.in. intensywną pracę nad dywersyfikacją źródeł zaopatrzenia oraz opracowanie koncepcji transportu surowca morskiego do zakładów produkcyjnych.
Optymalizacja i controlling zakładają m.in. modernizację wyceny produktów i optymalizację wykorzystania posiadanych zdolności produkcyjnych oraz wprowadzenie centrów zysków.
Segment produkcji ma skupiać się m.in. na analizie zasadności dokończenia instalacji „Future”, a zadania w segmencie zniczowym skupiają się na analizie potencjału rynku i warunków współpracy z sieciami handlowymi, opłacalności odbudowy rynku mas zalewowych oraz zasadności kontynuacji produkcji świec, w tym zapachowych.
W sektorze przemysłowym spółka zajmie się m.in. planowaniem działań dla rozwoju sprzedaży eksportowej, analizie rynku emulsji i określenie jej potencjału oraz opracowaniu nowych projektów R&D. W segmencie infrastruktury spółka chce natomiast przeprowadzić audyty efektywności energetycznej oraz zasobów IT. (PAP Biznes)
mbi/ ana/