Punktualność pociągów Intercity w I kw. wyniosła 78,9 proc., a towarowych 54,7 proc. - UTK
W I kwartale 2025 r. punktualność pociągów pasażerskich wyniosła 92,85 proc., o 0,3 pp. więcej rdr, w tym Intercity 78,9 proc., a pociągów towarowych wyniosła 54,7 proc. o 1,9 pp więcej rdr - podał Urząd Transportu Kolejowego.
Od stycznia do marca 2025 r. na polskie tory wyjechało ponad 539,9 tys. pociągów pasażerskich, o 8,4 proc. więcej rdr.
Spośród 539,9 tys. pociągów blisko 501,3 tys. przybyło punktualnie lub z opóźnieniem nieprzekraczającym 5 minut, co oznacza wynik punktualności na poziomie 92,85 proc., o 0,3 pp. więcej rdr.
Spośród przewoźników pasażerskich najlepszy wynik punktualności osiągnęła spółka WKD – 99,3 proc. Pociągi dalekobieżne obsługiwane przez PKP Intercity osiągnęły punktualność na poziomie 78,9 proc. wobec rok wcześniej 78,5 proc. PKP Intercity było jedynym przewoźnikiem, którego kwartalny wynik punktualności nie przekroczył 80 proc.
W segmencie przewozów towarowych w I kwartale 2025 r. uruchomiono 92,3 tys. pociągów, z czego 50,5 tys. przybyło punktualnie, co daje poziom punktualności na poziomie 54,7 proc. o 1,9 pp więcej rdr. Średni czas opóźnień pociągów towarowych w transporcie krajowym to 577 minut, a w przypadku przewozów międzynarodowych 402 minuty. (PAP Biznes)
tus/ ana/