Profil:
Cloud Technologies SACloud Technologies kupi norweską firmę Nordic Data Resources (opis)
Cloud Technologies zawarło umowę nabycia 100 proc. udziałów w norweskiej firmie technologicznej z branży marketingu internetowego Nordic Data Resources za kwotę 19,1 mln NOK - podała spółka w komunikacie.
Jak podano, po przeprowadzonej transakcji podmiot nabywany będzie w dalszym ciągu zarządzany przez jednego z dotychczasowych udziałowców będącego jednocześnie współzałożycielem spółki.
W komunikacie prasowym wskazano, że akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju Cloud Technologies na lata 2023 - 2025, która ma na celu dalsze zwiększanie przychodów ze sprzedaży danych.
"Wzrost sprzedaży danych na rynkach globalnych to jeden z kluczowych elementów naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy. Rozwijamy się przede wszystkim w sposób organiczny, ale dzięki akwizycjom możemy jeszcze szybciej rozbudowywać sieć dystrybucji danych. Spółka NDR posiada atrakcyjne z naszego punktu widzenia globalne kontrakty, a jej akwizycja stanowi naturalny krok na drodze do umocnienia rynkowej pozycji Cloud Technologies" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
"Wierzymy, że wykorzystując nasze dane i globalną sieć dystrybucji, jaką posiada NDR, uzyskamy efekt biznesowej synergii, która przyczyni się do dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży danych" – dodał.
Wskazano, że NDR to firma technologiczna z branży marketingu internetowego, która powstała w 2015 r. i dotychczas działała głównie na rynkach nordyckich (Dania, Finlandia, Norwegia i Szwecja), ale posiada dostęp do globalnej sieci dystrybucji danych.
W 2023 r. spółka NDR wygenerowała 5,2 mln NOK (1,9 mln PLN) przychodów oraz 107 tys. NOK (37 tys. PLN) zysku netto.
I kwartał 2024 r. był najlepszym pierwszym kwartałem w historii grupy Cloud Technologies pod względem sprzedaży danych. Przychody ze sprzedaży danych wyniosły 10,7 mln zł, a w walucie bazowej (USD) wzrosły o 12 proc. rdr.
"Według prognoz eMarketera globalne wydatki na reklamę online będą rosły w tempie dwucyfrowym co najmniej do 2027 r., a udział reklamy online w całkowitych wydatkach na reklamy sięgnie 74 proc. eMarketer prognozuje także, że reklamy realizowane w modelu programmatic, które opierają się właśnie na danych, będą stanowić już ponad 90 proc. reklam online w USA w 2024 r." - napisano w komunikacie prasowym.
doa/ alk/ osz/