BRAND24 SA (29/2024) Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za II kwartał 2024 r.

Raport bieżący 29/2024

Zarząd Brand 24 S.A. [Spółka, Emitent] informuje, że w związku z zakończeniem w dniu 15 lipca 2024 r. procesu agregacji danych operacyjnych za II kwartał 2024 r. Zarząd Emitenta przekazuje do publicznej wiadomości informacje o działalności handlowej Spółki i spółki zależnej w ww. okresie.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów [MRR] na koniec II kwartału 2024 r. wyniosła 650 tys. USD [tj. 2.6 mln PLN], co oznacza wzrost o 157 tys. USD, czyli o 32% w ujęciu rok do roku.

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego [ARPU] na koniec II kwartału 2024 r. wyniósł 165 USD [657 PLN] co oznacza wzrost o 36 USD [28%] w ujęciu rok do roku. Natomiast średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego tj. użytkownika pozyskanego w II kwartale 2024 roku wyniósł 197 USD [785 PLN] co oznacza wzrost o 43 USD [28%] w ujęciu rok do roku.

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki II kwartał 2024 r. były:

1] przebudowa cennika dla klientów;

2] kurs USD względem PLN;

3] pojawienie się nowych funkcji aplikacji BRAND24,

4] przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek;

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki III kwartału 2024 roku będą:

1] dalsza praca nad dopasowaniem cennika do potrzeb klienta;

2] pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów Brand24 w stronę większych marek;

3] pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24;

4] wpływ kursu USD względem PLN;

5] bieżąca sytuacja makroekonomiczna oraz możliwe spowolnienie gospodarcze.

Wszystkie wyliczenia finansowe zostały wykonane w oparciu o średni kurs dolara w I połowie 2024 roku.

Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów.

Termin MRR [ang. Monthly Recurring Revenue] obliczany jest wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych. Natomiast ARPU [ang Average Revenue Per User] obliczany jest jako wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych podzielona przez łączną liczbę klientów dokonujących płatności w okresie danego miesiąca. Wskazane powyżej wskaźniki odnoszą się do danych GK Brand 24. Powyższe definicje oraz metodologię jej obliczania są takie same, jak definicje oraz metodologia obliczania tych wskaźników w raportach okresowych Emitenta.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%