Shoper zakłada, że 2024 rok będzie dla niego rekordowy pod każdym względem

Shoper zakłada, że 2024 rok będzie rekordowy dla spółki pod każdym względem oraz podtrzymuje wzrostowe prognozy dotyczące dynamiki GMV w następnych kwartałach - poinformował na wideokonferencji prezes spółki Marcin Kuśmierz.

"Widzimy rosnącą konsumpcję usług związaną ze sprzedażą wielokanałową. Widzimy to, że klienci są zainteresowani coraz bardziej sprzedażą zagraniczną. (...) Pozostajemy optymistami jeżeli chodzi o dynamikę wzrostu GMV również w II i IV kw. To będzie rekordowy pod każdym względem rok dla Shopera" - powiedział prezes spółki, Marcin Kuśmierz.

W poprzednim kwartale spółka powołała specjalne centrum kompetencyjno-technologiczne, które specjalizuje się w obszarze sztucznej inteligencji.

"Nasi specjaliści prowadza kampanie, które promują biznesy naszych klientów w ekosystemach AI obecnych w wyszukiwarkach internetowych i widzimy, że te działania przynoszą (...) zadawalające naszych klientów efekty" - powiedziała dyrektorka ds. kadr, Anna Miśko.

"Chcemy być jako pierwsza spółka e-commerce miejscem, które oferuje polskim przedsiębiorcom rewolucyjne metody i kanały dotarcia do odbiorców" - dodała.

W ocenie dyrektora handlowego Pawła Rybaka, kolejnym kamieniem milowym w rozwoju filaru logistyki było uruchomienie usługi Shoper Broker, w ramach której rozszerzona została oferta kurierska zarówno na krajowym rynku, jak i na rynkach zagranicznych.

"W pierwszej kolejności uruchomiliśmy usługi automaty paczkowe od UPS i Orlen Paczki, a kolejni kurierzy są już w drodze" - powiedział.

Dodał, że nowe rozwiązania mają korzystny wpływ na marże spółki oraz współczynnik średniej prowizji od sprzedaży.

Shoper w drugim kwartale 2024 roku miał 9,2 mln zł skorygowanego zysku netto, a skorygowana EBITDA wyniosła 15,8 mln zł. Wyniki są zgodne z wcześniejszymi szacunkami.

Zgodne z szacunkami okazały się również przychody spółki, które wyniosły w II kw. 46,1 mln zł (wzrost o 27 proc. rdr). Zysk operacyjny spółki wyniósł 10,6 mln zł wobec 7,2 mln zł zysku przed rokiem.

Ponadto wartość sprzedaży w sklepach internetowych Shoper wyniosła w drugim kwartale 2,6 mld zł (GMV Sklepy), a powiększona o inne kanały sprzedaży wyniosła blisko 3,5 mld zł (GMV Omnichannel). Oznacza to, że oba wskaźniki poprawiły się odpowiednio o 35 i 61 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2023 r.

W lipcu i sierpniu 2024 roku sklepy internetowe działające na platformie Shoper wygenerowały rekordowo wysokie wzrosty – wskaźnik GMV Sklepy za dwa miesiące wzrósł o 30 proc. rdr, a powiększony o dodatkowe kanały sprzedaży (GMV Omnichannel) odnotował wzrost o 60 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. (PAP Biznes)

mcb/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%