GE Aerospace do końca 2026 r. zainwestuje 130 mln USD w Europie, z czego 30 mln USD w Polsce
Do końca 2026 r. GE Aerospace zainwestuje ponad 130 mln dolarów w swoje zakłady zajmujące się konserwacją, naprawami i remontami (MRO) oraz naprawą podzespołów w Europie, w tym 30 mln dolarów w Polsce, w Środzie Śląskiej koło Wrocławia - podała spółka w komunikacie prasowym.
Podano, że inwestycja ta jest częścią globalnego, wieloletniego planu wzrostu wydatków GE Aerospace w obszarze MRO - o miliard dolarów, który został ogłoszony na początku tego roku. Jej celem jest zapewnienie zakładom zajmującym się konserwacją, naprawami i remontami możliwości zaspokojenia rosnącego popytu na usługi w całej bazie zainstalowanych silników GE Aerospace i CFM1.
Inwestycja sfinansuje dodatkowe ogniwa testowe silników, nowy sprzęt i najnowocześniejszą technologię, w tym ulepszone techniki inspekcji wspomagane sztuczną inteligencją. Ulepszenia te mają na celu skrócenie czasu realizacji usług dla klientów i rozszerzenie możliwości naprawy komponentów w obiektach MRO należących do GE Aerospace.
"Obiekty MRO w Europie odgrywają kluczową rolę w naszej globalnej sieci usług, a nowa inwestycja pomoże nam sprostać popytowi i zapewnić bezpieczne loty flot klientów. Koncentrujemy się na tworzeniu zdolności produkcyjnych i nowych możliwości, podkreślając tym samym nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo, jakość i terminowość dostaw, nie tylko dla naszych klientów, ale dla milionów ludzi, którzy codziennie latają samolotami wyposażonymi w nasze produkty" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes i dyrektor generalny GE Aerospace, Commercial Engines and Services, Russell Stokes.
Wskazano, że największa część inwestycji zostanie przeznaczona na zaspokojenie rosnącego popytu na silniki CFM LEAP1, ponieważ floty samolotów wciąż się rozwijają i nabierają wieku. Obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 3.300 samolotów napędzanych silnikami LEAP, a w kolejce czeka ponad 10.000 dodatkowych silników. W nadchodzących latach przyczyni się to do znacznego zwiększenia globalnej floty komercyjnych linii lotniczych - o tysiące nowych maszyn.
Część planowanego finansowania MRO w Europie ma na celu zwiększenie możliwości XEOS, spółki joint venture GE Aerospace i Lufthansa Technik z siedzibą w Polsce - w Środzie Śląskiej koło Wrocławia. Obecnie zakład przechodzi reorganizację, aby skupić się wyłącznie na serwisowaniu silników LEAP, ponieważ zapotrzebowanie na remonty i naprawy floty z biegiem czasu rośnie.
GE Aerospace to firma z dziedziny napędów, usług i systemów lotniczych, z zainstalowaną bazą około 44.000 silników samolotów komercyjnych i 26.000 silników samolotów wojskowych. (PAP Biznes)
alk/ gor/