Izba Gospodarcza Gazownictwa przyjęła nową strategię rozwoju (MediaRoom)
Izba Gospodarcza Gazownictwa (IGG) przyjęła nową strategię, która wyznacza kierunki działań organizacji na przyszłe lata. Dokument stanowi odpowiedź na dynamiczne zmiany zachodzące w sektorze energetycznym, w tym szczególnie na wyzwania transformacji energetycznej i rosnącą rolę gazów zdekarbonizowanych - biometanu, wodoru i gazów syntetycznych.
Główne założenia strategii przedstawione zostały na konferencji Izby „Strategie sektora w transformującej się gospodarce” która odbyła się w dniu 19 listopada w Warszawie.
Nowa strategia określa wizję IGG jako kluczowego partnera sektora paliw gazowych w Polsce, działającego na rzecz rozwoju „zielonego gazownictwa”, wspierania innowacji technologicznych oraz reprezentowania branży w procesie tworzenia polityki energetycznej - zarówno krajowej, jak i unijnej.
„Przyjęcie strategii to ważny krok w kierunku umocnienia pozycji Izby jako opiniotwórczego i eksperckiego ośrodka w sektorze gazowym. Naszym celem jest zintegrowanie środowiska, wzmocnienie roli Polski w rozwoju technologii gazowych oraz aktywne uczestnictwo w transformacji energetycznej” - podkreśla dr inż. Wiesław Prugar, prezes Izby Gospodarczej Gazownictwa.
Strategia IGG opiera się na pięciu filarach tworzenia wartości:
1. Budowanie pozycji eksperckiej i opiniotwórczej IGG w Polsce i na forum europejskim.
2. Rozwój działalności standaryzacyjnej i szkoleniowej, promującej wiedzę techniczną i dobre praktyki.
3. Wzmocnienie komunikacji i działań wizerunkowych na rzecz sektora gazowniczego i jego transformacji.
4. Kształcenie kadr odpowiadających na wyzwania nowoczesnej energetyki.
5. Efektywność operacyjna i współpraca z członkami Izby.
W dokumencie wyznaczono sześć celów strategicznych, obejmujących m.in. zwiększenie partycypacji członków w działalności Izby, rozwój kompetencji eksperckich, rozszerzenie współpracy międzynarodowej oraz aktywne uczestnictwo w procesach legislacyjnych i konsultacjach publicznych.
„Przyjęta przez Izbę Strategia lepiej odpowiada na potrzeby członków, a jednocześnie wzmacnia głos branży w debacie publicznej. IGG będzie działać na rzecz bezpiecznej, nowoczesnej i niskoemisyjnej gospodarki w Polsce” - dodaje Teresa Laskowska, dyrektor generalny IGG.
Strategia IGG zakłada także rozwój współpracy z administracją publiczną, administracją lokalną, środowiskiem naukowym oraz partnerami zagranicznymi. Jej realizacja ma zapewnić spójny rozwój sektora gazowego, przyczyniając się do budowy konkurencyjnej i zrównoważonej gospodarki w Polsce.
Izba Gospodarcza Gazownictwa (IGG)
Izba Gospodarcza Gazownictwa powstała w styczniu 2003 roku, z inicjatywy przedsiębiorców z sektora gazowniczego. W momencie rejestracji Izba zrzeszała 104 firmy założycielskie.
Izba jest jedyną organizacją zrzeszającą całe spektrum podmiotów z sektora paliw gazowych, włączając w to podmioty krajowe jak i zagraniczne.
Głównym obszarem zainteresowania Izby są gazy wykorzystywane w gospodarce jako paliwa i surowce. W spektrum zainteresowania IGG znajduje się pełen łańcuch wartości sektora obejmujący: produkcję, wydobycie, transport, magazynowanie i wykorzystanie do celów energetycznych i przemysłowych gazu ziemnego, wodoru, biometanu, biogazu, amoniaku, gazu syntezowego oraz wychwytywanie, transport i zagospodarowanie dwutlenku węgla.
W 2025 r. do Izby należy ponad 170 podmiotów o zróżnicowanym profilu działalności. Od największego w kraju koncernu multienergetycznego, przez firmy wydobywcze, operatorów systemów gazowych: przesyłowego dystrybucyjnych i magazynowego, firmy zajmujące się obrotem paliwami i energią, sprzedażą produktów i usług, wykonawców prac badawczych, projektowych, geologicznych, inżynieryjnych, konstrukcyjnych, montażowo-budowlanych, wytwórców energii elektrycznej i cieplnej, wyższe uczelnie, instytuty naukowe oraz firmy świadczące różnorodne usługi dla sektora.
KONTAKT:
Izba Gospodarcza Gazownictwa
ul. Kasprzaka 25
01-224 Warszawa
e-mail: office@igg.pl
Źródło informacji: Izba Gospodarcza Gazownictwa
UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.