Answear nie planuje na razie ekspansji na nowe rynki, chce się skupić na rentowności

paczkianswear.jpg

Answear, internetowy sklep multibrandowy działający na 12 rynkach, nie planuje na razie ekspansji na nowe rynki, chce wcześniej wrócić do wyższej rentowności - poinformowali przedstawiciele grupy.


„Mamy w tej chwili w zasadzie wszystkie istotne rynki z naszego regionu i na tę chwilę nie planujemy otworzyć nowych rynków, dopóki nie wysycimy mocniej tych rynków, na których jesteśmy. Wszędzie tam mamy jeszcze dość duży potencjał do wzrostu” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek na spotkaniu z inwestorami.

„Gdy powrócimy do tych najwyższych poziomów rentowności, pewnie zabierzemy się znowu za jakąś ekspansję” – dodał.

Wskazał, że w przyszłości spółka będzie chciała jeszcze wejść na rynki bałkańskie, do krajów nadbałtyckich, Niemiec i Austrii.

„Wyniki czwartego kwartału w zasadzie potwierdzają, że jesteśmy najszybciej rosnącym fashion e-commerce w tej części Europy” – powiedział Bajołek.

Prezes Answear poinformował, że celem na ten rok jest wzrost przychodów i rentowności grupy.

„Wydaje się, że wróciliśmy na trajektorię silnego wzrostu. (…) Zakończyliśmy fazę intensywnego wzrostu, rozwoju oferty i działań marketingowych i będziemy się skupiać na podnoszeniu rentowności” – powiedział prezes.

„Zakładamy wzrost przychodów i rentowności jako rezultat wdrożonych inwestycji i prowadzonych działań optymalizacyjnych, które będziemy prowadzić” – dodał Bajołek.

Jak poinformował, poprawa rentowności wynikać powinna ze wzrostu marży na sprzedaży i obniżenia kosztów marketingu. W 2024 roku grupa prowadziła intensywne działania marketingowe, koszty w tym obszarze wynosiły 308 mln zł wobec 224 mln zł rok wcześniej.

Prezes poinformował, że spółka jest zadowolona z rozwoju marki PRM.

„Ta marka w ostatnich dwóch latach ciążyła nam trochę na wynikach. W tej chwili powinna już przestać ciążyć, a powoli zacząć kontrybuować do rentowności” – powiedział Bajołek.

Jak podała spółka, przejęcie PRM pozwoliło uwiarygodnić i wzmocnić pozycję całej grupy w segmencie premium.

„Konsekwentnie będziemy dążyć do premiumizacji naszej oferty, do umocnienia swojej pozycji w tym segmencie rynku premium, dlatego, że możemy notować wyższe marże” – powiedział prezes.

Grupa będzie zwiększać udział marek premium w całości sprzedaży. W planach jest pozyskiwanie kolejnych marek.

Answear.com to internetowy sklep multibrandowy oferujący ubrania, buty i dodatki. Aktualnie działa na 12 rynkach. (PAP Biznes)

pel/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6257 0,61%
1 EUR 4,2767 -0,02%
1 GBP 4,9871 0,80%
100 JPY 2,6373 0,34%
1 USD 3,7771 -0,07%