Profil:
CI Games SECI Games miał w I półroczu 24,3 mln zł EBITDA i 10,8 mln zł zysku netto
Grupa CI Games zanotowała w I półroczu 2025 roku 24,3 mln zł EBITDA wobec 38 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wzrósł do 10,8 mln zł z 2,7 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie półrocznym.
Przychody grupy wyniosły 41,2 mln zł wobec 58,3 mln zł w I półroczu 2024 roku. Jak podano, spadek wynika głównie z dłuższego czasu od premiery Lords of the Fallen (październik 2023).
Tytuł ten odpowiadał za 61 proc. sprzedaży grupy, seria Sniper Ghost Warrior Contracts – za 18 proc., a Tails of Iron 2 – za 11 proc. Łącznie gry z portfolio United Label dostarczyły 16 proc. przychodów.
"Na wyniki pierwszego półrocza największy wpływ miała premiera aktualizacji Lords of the Fallen wersja 2.0, która znacząco wzmocniła sentyment do tej marki. Gracze doceniają kluczowy element naszej strategii players-first" – powiedział, cytowany w komunikacie, Marek Tymiński, prezes CI Games.
Jak podano, koszty produkcji spadły o 48 proc. rdr do 21,3 mln zł, głównie dzięki niższej amortyzacji i opłatom licencyjnym.
Koszty sprzedaży wzrosły o 25 proc. przez działania marketingowe, a koszty ogólnozakładowe obniżyły się o 23 proc. do 6,6 mln zł.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły do 36,5 mln zł z 28,7 mln zł rok wcześniej, a przepływy pieniężne netto były dodatnie i wyniosły 2,1 mln zł (wobec –18,8 mln zł przed rokiem).
CI Games podał, że najważniejszym projektem grupy pozostaje kolejna część Lords of the Fallen, której premiera planowana jest na 2026 rok. Gra została zaprezentowana partnerom i inwestorom podczas targów Gamescom 2025 i - jak podała spółka - spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem.
"Prace nad kolejną częścią Lords of the Fallen postępują zgodnie z moimi oczekiwaniu. Mamy za sobą bardzo udany Gamescom. Jeszcze w tym roku pokażemy publicznie pierwszy gameplay" – powiedział Marek Tymiński. (PAP Biznes)
pel/ asa/