Profil:
Creepy Jar SACreepy Jar miał w I półroczu 6,1 mln zł zysku netto, zgodnie z szacunkami
Creepy Jar miał w I półroczu 2024 roku 6,1 mln zł zysku netto, wobec 12,8 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., 14,8 mln zł przychodów, wobec 19,9 mln zł w I półroczu poprzedniego roku oraz 5,1 mln zł zysku operacyjnego, wobec wyniku EBIT na poziomie 11,2 mln zł rok wcześniej - podał producent gier w raporcie. Wyniki są zgodne z wcześniejszymi szacunkami spółki.
EBITDA spółki w I półroczu 2024 roku wyniosła 5,8 mln zł i była niższa o 51 proc. rdr.
W sprawozdaniu zarządu spółka wskazała, że flagowy tytuł Green Hell sprzedał się na konsolach Sony i Microsoftu oraz PC w liczbie 857 tys. kopii.
W I półroczu 2024 r. 69 proc. przychodów netto ze sprzedaży zostało wygenerowanych na platformie PC/Steam, z kolei sprzedaż na konsolach Sony PlayStation i Microsoft Xbox stanowiła 26 proc. przychodów spółki. Pozostałe 5 proc. stanowią tantiemy od podmiotów, którym Spółka udzieliła licencji na portowanie i dystrybucję Green Hell na Nintendo Switch oraz platformy wirtualnej rzeczywistości.
"Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w I półroczu 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 857 tys. kopii, z czego 104 tys. Egzemplarzy na konsolach PlayStation i Xbox" - napisano w sprawozdaniu.
Ponadto wskazano, że nakłady i koszty produkcji gier wyniosły 6,4 mln zł, a same nakłady na produkcję StarRupture w I połowie 2024 roku wyniosły 5,1 mln zł. Wskazano, że do końca czerwca 2024 roku nakłady na produkcję StarRupture wyniosły 20,8 mln zł.
StarRupture jest produkowana na silniku Unreal Engine 5, a szacowany całkowity budżet produkcyjny StarRupture wyniesie ok. 26 mln zł. Data premiery gry nie została jeszcze ustalona. (PAP Biznes)
mcb/ osz/