Profil:
Fabrity SAFabrity Holding szuka celów akwizycyjnych w Polsce i za granicą
Fabrity Holding szuka celów akwizycyjnych w Polsce i za granicą. Pakiety większościowe przejmowanych firm chce nabywać ze środków własnych, a następnie pakiety mniejszościowe za nowe akcje Fabrity - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes Tomasz Burczyński.
"Fabrity nie chce być inwestorem typowo finansowym. Naszym celem jest bycie zaangażowanym inwestorem, który wpływa również na przyspieszenie biznesów, w które inwestujemy. Dzięki inwestycjom poszukujemy potencjalnych kompetencji dziedzinowych, branżowych związanych z technologią. Drugim punktem jest obecność na rynku, na którym możemy dzięki inwestycji z partnerem, zaistnieć. Stąd również poszukiwania, które prowadzimy poza Polską. Trzecim punktem jest przyciąganie wyjątkowo zdolnej kadry zarządzającej" - powiedział prezes.
"Doświadczenia, które zdobyliśmy dotychczas, pozwalają nam zdefiniować referencyjny modelu transakcji. Po pierwsze jesteśmy zainteresowani nabyciem pakietu większościowego za gotówkę ze środków własnych. Po drugie, jesteśmy zainteresowani zbudowaniem określonego modelu earn-out na 2-3 lata, który by zabezpieczył interes obecnych inwestorów grupy w takim sensie, że odnosiłby się do jakiś elementów spadku wartości takiej spółki, czy wzrostu, który byłby wolniejszy niż referencyjny wzrost organiczny biznesu Fabrity. W trzecim kroku myślimy o tym, że w momencie, gdyby tego rodzaju partner był mocno zintegrowany, po 3-4 latach przejąłby markę Fabrity, mogłoby dojść do kompletnej integracji i wymiany udziałów w postaci najlepiej emisji akcji holdingu" - dodał.
Prezes poinformował, że inwestycje mają zapewnić przyspieszenie wzrostu przychodów grupy, przy zachowaniu spójnego wizerunku, profilu działalności i współdzieleniu marki.
Jego zdaniem, warunkiem koniecznym inwestycji w istniejącą spółkę jest klarowne zdefiniowanie korzyści, które osiągną obie strony, przekonanie, co do uzyskiwanych synergii oraz wysoki poziom integracji po transakcji.
Burczyński zapowiedział, że grupa jest zainteresowana rozwojem organicznym lub M&A w Wielkiej Brytanii i USA.
Fabrity Holding w przedstawionej w poniedziałek strategii na lata 2024-2026 zakłada średnioroczną dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 12-20 proc. oraz rentowność EBIT na poziomie 10-12,5 proc. Fabrity chce poszerzyć ofertę i kompetencje dzięki przejęciom, nie planuje zmian w polityce dywidendowej.
W realizowanej strategii Fabrity Holding planuje koncentrować się na wzroście organicznym i akwizycjach, a kluczowymi rynkami będą Polska, region DACH, inne kraje Europy Zachodniej. Fabrity planuje wzrost sprzedaży głównie poza Polską. (PAP Biznes)
epo/ asa/